کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حقیقت زندگی (درس بیست و دوم: رزی)

18 اسفند 1399 ساعت 14:16


درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity

درس بیست و دوم: رزی (قسمت اول)
در این مطلب قصد داریم تا شما رو با رزی آشنا کنیم. همونطور که در قسمت اول این مجموعه مطالب گفته شد، رزی از یک نوع مخفف سازی گرفته شده و شناخت هویت شخصی رو انتقال میده.
اما رزی به صورت مستقل درون هر کسی داره زندگی میکنه.
در اصل رزی اسمی هست که روی واژه کودک درون گذاشتیم و در این مجموعه مطالب، به جای کودک درون، از رزی استفاده میکنیم.
رزی رو اینطور معرفی میکنیم که درون شما به اندازه تمامی لحظاتی که زندگی کردین و خاطره دارین، یه نسخه دیگه از شما داره زندگی میکنه و هر چقدر خاطره‌ای که در ذهن خودتون ذخیره کردین و به یاد میارین، در زندگی فعلی شما تاثیرگذار تر باشه، نسخه ای از شما که در برگیرنده اون خاطره هست، در زندگی فعلی شما بیشتر دیده میشه.
به عنوان مثال، فرض میکنیم که یک نفر در سن پنج سالگی توسط یکی از نزدیکانش مورد توهین، فحاشی و تنبیه بدنی قرار گرفته و بعد از این خاطره دیگه چنین چیزی رو تجربه نکرده. این شخص الان 35 سال داره اما نسخه پنج ساله ایشون که خاطره مورد نظر رو تجربه کرده، مهمترین نسخه این فرد در زندگی فعلی هست. چرا که اون نسخه پنج ساله به خاطر اتفاقی که افتاده، ترسو، افسرده، منزوی و یا حتی جامعه گریز شده.
در اصل رزی، ضعیف‌ترین نسخه هر شخصی میتونه باشه که به دلیل تجربه یه خاطره دردناک یا سخت، نتونسته از اون موقعیت خارج بشه و تا سالهای زیادی اون خاطره رو باعث  و مقصر تمامی اتفاقات بد زندگیش میدونه و از اون مهمتر این که به محض رسیدن به موقعیت‌هایی که باید با قدرت از اونها عبور کنه، ژست قربانی به خودش می گیره و به همین دلیل ضعیف نشون داده میشه و قدرت عبور از مشکلات رو نداره.
در وجود هر کسی میتونه این نسخه شعیف وجود داشته باشه که اصولا هم مربوط به سنین کودکی یا نوجوانی میشه و یک یا سلسله‌ای از خاطرات یکسان رو با خودش حمل میکنه.
میشه اینطور عنوان کرد که کودکی که باید زمانش صرف بازی و آموزش میشده، خاطره تلخی رو تجربه میکنه و اون رو برای همیشه در خودش حفظ میکنه و به این ترتیب، خودش رو به یه قربانی همیشگی تبدیل میکنه.
مشخص‌ترین راهها  برای حل این مشکل و از بین بردن تاثیر این خاطره، پاکسازی و همچنین آشتی با اون نسخه مورد نظر هست.
گفتن این نکته ضروریه که تقریبا همه آدمهای موفق چنین که  تجربه‌ای داشتن، نهایتا با ارتباط با اون نسخه ضعیف خودشون، تونستن از حالت قربانی به موقعیت پیروزی و موفقیت دست پیدا کنن.
 
برای ارتباط با رزی، روشهای مختلفی وجود داره که در مطالب بعدی به اونها اشاره خواهیم کرد. ارتباط عمیق و علی الخصوص عاطفی توسط شما با ضعیف‌ترین نسخه خودتون‌، یه خروجی فوق‌العاده داره که به شما قدرت میبخشه و این قدرت به طرز شگفت انگیزی توسط خودتون و دیگران حس میشه و قابل لمس خواهد بود‌.
تصورکنین از لحاظ روحی و درونی به خاطر حمل یه خاطره دردناک، دچار ضعف هستین، اما برقرای ارتباط عاطفی با نسخه ضعیف شما‌، چه از لحاظ روحی و روانی و چه از لحاظ ذهنی‌، قدرت بسیار بالایی به شما میبخشه‌.
پیدا کردن رزی و برقرای ارتباط با اون در دنیای امروز یک راه حل فوق العاده برای عبور از مشکلات زندگی به نظر میرسه‌.
در مطالب بعدی به روشهای برقرای ارتباط با رزی خواهیم پرداخت‌.
 
تا همیشه با حقیقت زندگی


http://www.instagram.com/rosi.group


کد مطلب: 260417

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260417/حقیقت-زندگی-درس-بیست-دوم-رزی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir