به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۶۰۴۲۱

فوت و فن جالب “رفع تندی غذا” در ۳ سوت!

فوت و فن جالب “رفع تندی غذا” در ۳ سوت!
گروه علمی: شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که در هنگام طبخ غذا ناخواسته مقدار زیادتری ادویه تند وارد غذا شود و شما یا اعضای خانواده هم تمایلی به خوردن غذای تند نداشته باشید.
- برای رفع تندی غذا از لبنیات  پرچرب استفاده کنید. کپسایسین به راحتی در چربی موجود در لبنیات حل می شود. مثلا اضافه کردن شیر به سس تند باعث می شود تندی سس کم شود. به همین دلیل است که به همراه غذاهای مکزیکی، خامه ترش و به همراه غذاهای هندی، ماست رایتا سرو می شود.
- اگر هم کسی به لاکتوز حساسیت داشت می توان از جایگزین لبنیات استفاده کرد و به جای آن از شیر نارگیل، شیر سویا، شیر برنج و یا شیر بادام استفاده کرد.
- همچنین می توانید غذا را به همراه غذاهای نشاسته ای مثل برنج و نان سرو کرد تا تأثیر تندی غذا کاهش یابد.
- اضافه کردن آب لیمو یا سرکه به غذای در حال پخت یا لاکتیک اسید موجود در شیر هم می تواند تاثیر زیادی در برطرف کردن تندی غذا داشته باشد.
- روش دیگر هم اضافه کردن مواد اولیه غذاست. یعنی اگر در حین پخت غذا متوجه شدید غذا خیلی تند است و وقت کافی داشتید، مقداری از مواد غذایی اولیه را به نسبت غذا به آن اضافه کنید.
- مواد غذایی جدید که به طعم غذا آسیب نرساند مانند اضافه کردن سبزیجات، حبوبات و یا گوشت می تواند تندی غذا را از بین ببرد.
- اگر هم با شیرین شدن غذا مشکل ندارید، می توانید به آن مقداری عسل و یا شکر اضافه کنید.
برچسب ها: تندی غذا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها