کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسیناسیون کارگران فلسطینی در اسرائیل

18 اسفند 1399 ساعت 13:12


گروه بین الملل: اسرائیل اعلام کرده است که به ده‎ها هزار کارگر فلسطینی که قصد ورود به اسرائیل یا شهرک‌های یهودی‌نشین را دارند، واکسن کرونا تزریق خواهد کرد.
بنابر این گزارش، تنها آن دسته از کارگرانی فلسطینی مشمول واکسن خواهند شد که پروانه کار در اسرائیل دارند.بنابر تصمیم اسرائیل کارگران فلسطینی در گذرگاه‌‌ کرانه باختری، واکسن آمریکایی "مدرنا" را دریافت خواهند کرد.
این واکسیناسیون علاوه بر کارگران فلسطینی که قصد ورود به اسرائیل دارند، مشمول شهرک‌های یهودی‌نشین هم می‌شود.
پیشتر درخواست شده بود که به هزاران کارگر فلسطینی از جمله شمار قابل توجهی کارگران صنایع ساختمانی که برای کار با عبور از مرز به اسرائیل می روند ولی به دلیل محدودیت های قرنطینه از کار بازمانده اند نیز واکسن تزریق شود.
طبق محاسبه اداره آمارمناطق فلسطینی، نزدیک به ۱۳۳ هزار فلسطینی در اسرائیل و شهرک های یهودی نشینِ نوار غربی کار می‌کنند. بیشتر این کارگران هر روز برای کار با عبور از مرز به اسرائیل می‌روند.فعالان حقوق بشر از اسرائیل خواسته‌اند تا برای واکسیناسیون فلسطینی‌ها به شکل گسترده‌تری وارد عمل شوند. آنها می‌گویند دولت اسرائیل‌ برای ایمن‌سازی تمام جمعیت فلسطین در برابر کرونا، "تعهد اخلاقی" دارد.اسرائیل از لحاظ درصد شهروندانی که واکسن کرونا را زده اند در دنیا مقام اول را دارد و این در حالی است که تنها شمار معدودی از ساکنان مناطق فلسطینی در مقابل این ویروس واکسینه شده‌اند.اسرائیل تنها فلسطینی‌هایی را مشمول دریافت واکسن کرونا قرار داده است که در بیت المقدس شرقی زندگی می‌کنند.حدود سه میلیون فلسطینی در کرانه باختری واکسینه نشده‌اند، این در حالی است که آمار مبتلایان در این منطقه رو به افزایش است.اسرائیل می‌گوید در این زمینه‌ مسئولیتی به عهده ندارد. این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که انتشار داده می‌گوید این مسئولیتِ اسرائیل است که امکان دسترسی به واکسن کووید-۱۹ را برای فلسطینیان ساکن غزه و کرانه غربی فراهم کند.
این نهاد می‌گوید به موجب قوانین بین‌المللی که کنوانسیون‌های ژنو در ارتباط با مقررات سرزمین‌های اشغالی تدوین کرده، نحوه متفاوت دسترسی به این سرزمین‌ها "اخلاقاً و قانوناً" قابل قبول نیست.
ولی یولی ادلستین، وزیر بهداشت اسرائیل گفت: "ما هم می‌توانیم به توافق های اسلو نگاه کنیم که با صدای بلند و صریح می‌گوید مراقبت از سلامت فلسطینیان به عهده خودشان است.


 


کد مطلب: 260457

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260457/واکسیناسیون-کارگران-فلسطینی-اسرائیل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir