کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسن ابزار سیاسی و تبلیغاتی پوتین در برابر غرب

18 اسفند 1399 ساعت 14:40


گروه بین الملل:آمریکا از انتشار اخبار و گزارش‌های نادرست از سوی سازمان اطلاعات روسیه درباره واکسن‌های کشورهای غربی خبر داده است. هدف از این تبلیغات کاهش اعتماد مردم به ایمنی و مؤثر بودن واکسن‌های کرونا ساخت کشورهای غربی است.
واکسن کرونا مدت‌ها است که به ابزاری سیاسی و تبلیغاتی تبدیل شده است. اکنون از شروع کارزاری تبلیغاتی علیه واکسن بایون‌تک فایزر و دیگر واکسن‌های کرونا ساخت کشورهای غربی سخن می‌رود. روزنامه "وال‌استریت‌ ژورنال" با انتشار گزارشی از واشنگتن به نقل از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا نوشته است، "سرنخ این کارزار تبلیغاتی در دست سازمان اطلاعات روسیه است".در این گزارش آمده است، سازمان اطلاعات روسیه با استفاده از شبکه اینترنت دست به انتشار گزارش‌هایی علیه واکسن‌های کرونا ساخت کشورهای غربی زده است.
بنا بر گزارش وال‌استریت ژورنال این "تبلیغات منفی" بر چند محور استوار است: نخست اینکه درباره میزان مؤثر بودن واکسن‌های تولید غرب ابراز تردید می‌شود. افزون بر آن، در این گزارش‌ها اطلاعات نادرستی درباره عوارض جانبی این واکسن‌ها ذکر شده است.از سوی دیگر، نحوه صدور مجوز برای واکسن فایزر توسط آمریکا نیز از جمله مواردی است که در این گزارش مورد انتقاد قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که آمریکا شتابزده و بدون بررسی کامل برای این واکسن مجوز صادر کرده است.مرکز نظارت بر کارزار جهانی در وزارت امور خارجه آمریکا چهار گزارش را در این رابطه شناسایی کرده که گفته می‌شود از سوی سازمان اطلاعات روسیه تهیه و منتشر شده‌اند."وال‌استریت ژورنال" در ادامه گزارش خود نوشته است که گرچه دامنه پخش و توزیع این گزارش‌ها از سوی سایت‌های مرتبط بسیار محدود است، اما سازمان اطلاعات بر آن است تا با توزیع و بازنشر این گزارش‌ها و تلاش برای بازتاب آن‌ها در رسانه‌های بین‌المللی از دامنه اعتماد مردم به این واکسن‌ها بکاهد.باید یادآور شد که گزارش‌های مشابهی درباره عوارض جانبی و میزان موثر بودن واکسن روسی کرونا "اسپوتنیک وی" نیز منتشر شده است. یک مرکز نظرسنجی چندی پیش اعلام کرده بود که دوسوم مردم روسیه تمایلی به تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" ندارند.


 


کد مطلب: 260502

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260502/واکسن-ابزار-سیاسی-تبلیغاتی-پوتین-برابر-غرب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir