به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۲۶۰۵۱۰

وضعیت پروژه خود را در سایت مسکن ملی ببینید

وضعیت پروژه خود را در سایت مسکن ملی ببینید
گروه اقتصادی: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند به پروژه های تعریف شده متصل و از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی شده است؛ این افراد می توانند وضعیت تخصیص پروژه خود را در سامانه اقدام ملی مشاهده کنند.به گزارش ایسنا، بالغ بر ۵۰۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و اغلب پروژه ها در حال اجرا است. این موضوع را مدتی قبل محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ به ایسنا اعلام کرد و گفت که طبیعتا پروژه ها در مناطق مختلف وضعیت متفاوتی دارند؛ بعضی در مراحل اسکلت و دیوارچینی، برخی در حال آماده سازی زمین و تعدادی هم در مراحل فوندانسیون. اینکه بیان می شود بسیاری از پروژه ها هنوز شروع نشده یا حتی جانمایی نشده اطلاعات درستی نیست. ممکن است تعداد معدودی از پروژه ها به دلیل برخی مشکلات هنوز شروع نشده باشد اما کلیت طرح در وضعیت مناسبی قرار دارد.

از طرف دیگر کسانی که واریز وجه داشته اند می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir از آخرین وضعیت پروژه خود مطلع شوند.روز ۲۹ بهمن ماه گزارشی را درخصوص بلاتکلیفی برخی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ارسال کردیم که در این زمینه روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی توضیحاتی ارایه و اعلام کرد حدود ۵۰۰ هزار واحد تامین زمین شده، ۲۸۰ هزار واحد تعریف شده و ۱۳۸ هزار نفر واریز وجه داشته اند که پروژه های تعریف شده به مراتب بیش از متقاضیانی است که وجه واریز کرده اند.در این توضیحات آمده است: «واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن بر اساس قیمت تمام شده و با استفاده از آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی، احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد. در این طرح پس از بررسی شرایط متقاضیان و تایید شرایط مدنظر، حساب مسدودی برای آنها افتتاح و به متقاضیان اعلام می شود تا آورده اولیه خود را به آن حساب واریز کنند.

پس از واریز وجه و احراز توان اقتصادی، متقاضیان طرح به پروژه های تعریف شده در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در شهر محل سکونت متقاضیان متصل می شوند. تا کنون ۱۳۸ هزار متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند که این متقاضیان به پروژه های تعریف شده متصل و به آنها از طریق پیامک اطلاع رسانی شده است. بدیهی است این متقاضیان می توانند وضعیت تخصیص پروژه خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن نیز مشاهده کنند».

مسکن ملی در یک نگاه
شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد که البته با توجه به کیفیت سازه ها در مناطق مختلف، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود. ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. در صورت خالی شدن ظرفیت یا تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد.
برچسب ها: مسکن ملی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها