به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۲۶۰۵۲۱

هند: گروه تحت حمایت ایران عامل انفجار بود

هند: گروه تحت حمایت ایران عامل انفجار بود
گروه بین‌الملل: بیش از یک ماه پس از انفجار در دهلی‌نو، که سفارت اسرائیل را هدف گرفته بود نهادهای مرکزی مقابله با تروریسم‌ در هند اعلام کردند که «یک گروه شیعه محلی و تحت حمایت نیروی قدس» عامل این حمله بوده است.
به گزارش هندوستان‌تایمز، نهادهای ضدتروریسم هند فهرستی از مظنونان را تهیه کردند و نتیجه تحقیقات آنان نشان می‌دهد که سپاه قدس طراح نقشه بوده و بمب را یک گروه شیعه محلی،کار گذاشته بود. عاملان حمله عمدا شواهد و قرائن سایبری را طوری دستکاری کرده بودند که اتهام متوجه داعش شود، اما نهادهای ضدتروریسم هند مطمئن هستند که انفجار، بخشی از یک کارزار جنگ سپاه علیه اسرائیل بوده است.
پیش‌تر اعلام شده بود که موساد، سازمان جاسوسی و اطلاعات خارجی اسرائیل، یک تیم ویژه را برای «مشارکت» در تحقیقات مربوط به انفجار راهی هند کرده است. تاکنون دولت اسرائیل گزارش مستقلی از نتایج تحقیقات خود منتشر نکرده است. در زمان وقوع انفجار نیز رسانه‌های اسرائیلی از به‌دست آمدن نامه‌ای در محل انفجار خبر دادند که به ادعای آن‌ها، اسم محسن فخری‌زاده و قاسم سلیمانی، در آن آمده است.
بر اساس این گزارش در این نامه «تهدید» شده بود که رویدادهای بیشتری از این دست «در راه خواهد بود». سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از طرح اتهام حمایت سپاه پاسداران از این حمله، بدون اشاره به نام کشور خاصی گفت: «شیطنت‌هایی از طرف‌های ثالثی» درباره روابط ایران و هند صورت می‌گیرد و «دو طرف بر این موضوع آگاه هستیم».
برچسب ها: انفجار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها