کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتریش تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

در پی واکسیناسیون سراسری در انگلیس؛ مرگ و میر کرونایی صفر شد

18 اسفند 1399 ساعت 17:34

گروه بین‌الملل: واکسن آسترازنکا همچنان در رسانه‌ها خبرساز است. اتریش پس از فوت یکی از شهروندانش استفاده از این واکسن را متوقف کرده است.


مسئولان امور بهداشت و درمان اتریش اعلام کرده‌اند که تا اطلاع ثانوی از استفاده از این واکسن خودداری می‌کنند. در اطلاعیه وزارت فدرال امور سلامت و امنیت اتریش آمده است که این تصمیم "جنبه احتیاطی" دارد. گفته می‌شود که یکی از افراد دریافت کننده این واکسن جان خود را از دست داده و فرد دیگری دچار بیماری سختی شده است. هنوز ارتباط بین علت مرگ این فرد و واکسن آسترازنکا روشن نیست. مسئولان درمانگاه منطقه تسوتل واقع در ایالت "نیدراسترایش" اعلام کرده‌اند که یکی از پرستاران این درمانگاه پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار بیماری اختلال انعقاد خون شده و در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است. افزون بر آن فرد دیگری نیز پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار آمبولی ریه شده است. مشاهده این دو مورد باعث آن شده است که مسئولان امور درمانی اتریش موقتا استفاده از این واکسن را متوقف کنند. پس از انتشار این خبر، شرکت آسترازنکا اعلام کرده است که برای روشن شدن موضوع و تحقیق بیشتر پیرامون دو مورد یادشده با مسئولان اتریش همکاری خواهد کرد.

موفقیت بزرگ انگلیس
مقام‌های بهداشتی بریتانیا اعلام کردند در شبانه روز گذشته هیچ فردی در این کشور بر اثر کرونا فوت نکرده است. چندی پیش بورس جانسون نیز دستور داد در پی نتایج مثبت واکسیناسیون مدارس و دانشگاه‌های این کشور بازگشایی شوند.

آلمان قصد دارد هر هفته تا ۱۰ میلیون نفر را علیه کرونا واکسینه کند
روند واکسیناسیون برای مقابله با همه‌گیری کرونا در آلمان و اتحادیه اروپا در قیاس با شماری از کشورها کند صورت گرفته است. اکنون آلمان و اتحادیه اروپا گفته‌اند که از ماه آوریل عرضه واکسن مقابله با کرونا تغییری جدی خواهد کرد.
انتخابات پارلمانی در آلمان به موضوع کرونا و واکسیناسیون مردم علیه بیماری کووید ۱۹ نیز جلوه‌ای سیاسی بخشیده است. "اشپیگل آنلاین" امروز دوشنبه (۱۸ اسفند) گزارشی درباره اظهارات اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان از حزب سوسیال دموکرات این کشور منتشر کرده است. شولتس در مصاحبه خود شبکه دوم تلویزیون آلمان گفته است، در همایش اخیر دولت و ایالت‌های آلمان در خصوص مقابله با همه‌گیری کرونا تلاش کرده تا به روند آهسته و گام به گام واکسیناسیون مردم ویروس پایان دهد. به گفته او از اواخر ماه مارس، هر هفته تا ده میلیون نفر در آلمان در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهند شد. با احتساب الزام دریافت دو دوز واکسن برای هر شهروند، عملا معنای سخن شولتس واکسیناسیون حداقل ۲۰ میلیون نفر در ماه است. او تاکید کرده است که مراکز تزریق واکسن کرونا برای انجام چنین سطحی از واکسیناسیون آماده می‌شوند. افزون بر آن از تزریق واکسن کرونا در مطب پزشکان نیز سخن می‌رود. گرچه برخی از اعضای اتحادیه اروپا شمار بیشتری از شهروندان خود را در برابر این ویروس واکسینه کرده‌اند، اما هنوز در قیاس با کشورهایی همچون اسرائیل، بریتانیا، شیلی و ایالات متحده آمریکا کارنامه قابل قبولی ندارند. اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز از تغییر سرعت واکسیناسیون در اتحادیه اروپا خبر داده است. فون در لاین گفته است که از ماه آوریل تا ماه ژوئن، ماهانه یکصد میلیون دوز واکسن کرونا در بین کشورهای عضو این اتحادیه توزیع خواهد شد. این به آن معنا است که میزان عرضه ماهانه واکسن کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قیاس با ماه مارس، دو برابر خواهد شد. در مقایسه باید گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که برای واکسیناسیون مردم این کشور تا پایان ماه مه به اندازه کافی واکسن عرضه خواهد شد.

تبلیغات منفی روسیه علیه واکسن‌های کرونای تولیدشده در کشورهای غربی!
آمریکا از انتشار اخبار و گزارش‌های نادرست از سوی سازمان اطلاعات روسیه درباره واکسن‌های کشورهای غربی خبر داده است. هدف از این تبلیغات کاهش اعتماد مردم به ایمنی و مؤثر بودن واکسن‌های کرونا ساخت کشورهای غربی است.
واکسن کرونا مدت‌ها است که به ابزاری سیاسی و تبلیغاتی تبدیل شده است. اکنون از شروع کارزاری تبلیغاتی علیه واکسن بایون‌تک فایزر و دیگر واکسن‌های کرونا ساخت کشورهای غربی سخن می‌رود. روزنامه "وال‌استریت‌ ژورنال" با انتشار گزارشی از واشنگتن به نقل از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا نوشته است، "سرنخ این کارزار تبلیغاتی در دست سازمان اطلاعات روسیه است". در این گزارش آمده است، سازمان اطلاعات روسیه با استفاده از شبکه اینترنت دست به انتشار گزارش‌هایی علیه واکسن‌های کرونا ساخت کشورهای غربی زده است. بنا بر گزارش وال‌استریت ژورنال این "تبلیغات منفی" بر چند محور استوار است: نخست اینکه درباره میزان مؤثر بودن واکسن‌های تولید غرب ابراز تردید می‌شود. افزون بر آن، در این گزارش‌ها اطلاعات نادرستی درباره عوارض جانبی این واکسن‌ها ذکر شده است.
از سوی دیگر، نحوه صدور مجوز برای واکسن فایزر توسط آمریکا نیز از جمله مواردی است که در این گزارش مورد انتقاد قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که آمریکا شتابزده و بدون بررسی کامل برای این واکسن مجوز صادر کرده است. مرکز نظارت بر کارزار جهانی در وزارت امور خارجه آمریکا چهار گزارش را در این رابطه شناسایی کرده که گفته می‌شود از سوی سازمان اطلاعات روسیه تهیه و منتشر شده‌اند. "وال‌استریت ژورنال" در ادامه گزارش خود نوشته است که گرچه دامنه پخش و توزیع این گزارش‌ها از سوی سایت‌های مرتبط بسیار محدود است، اما سازمان اطلاعات بر آن است تا با توزیع و بازنشر این گزارش‌ها و تلاش برای بازتاب آن‌ها در رسانه‌های بین‌المللی از دامنه اعتماد مردم به این واکسن‌ها بکاهد. باید یادآور شد که گزارش‌های مشابهی درباره عوارض جانبی و میزان موثر بودن واکسن روسی کرونا "اسپوتنیک وی" نیز منتشر شده است. یک مرکز نظرسنجی چندی پیش اعلام کرده بود که دوسوم مردم روسیه تمایلی به تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" ندارند.


کد مطلب: 260531

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260531/پی-واکسیناسیون-سراسری-انگلیس-مرگ-میر-کرونایی-صفر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir