به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۲۶۰۵۵۰

ویروس جهش‌‌یافته در همه استان‌ها وجود دارد

ویروس جهش‌‌یافته در همه استان‌ها وجود دارد
گروه جامعه: رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا استان تهران گفت: در همه استان های کشور رد پای ویروس جهش یافته و خطرناک وجود دارد.علیرضا زالی در جلسه هفتگی مقابله با کرونا استان تهران گفت: در همه استان های کشور رد پای این ویروس جهش یافته و خطرناک وجود دارد؛ لذا اگر از این ویروس مراقبت نکنیم مبتلایان این ویروس در کشور افزایش چشمگیری خواهند داشت. سرعت سرایت، انتقال و مرگ و میر این ویروس بسیار بالا است و در مراکز پرازدحام و بسته سرایت پذیری این ویروس خیلی بالا است.

وی افزود: به جز استان خوزستان مابقی استان های کشور موج سوم کرونا را پشت سر گذاشتند هرچند میزان مبتلایان به کرونا در اسفندماه کمی کاهش داشته، اما سفر رفتن مردم می تواند این آمار را در هفته های دوم و سوم فروردین ماه افزایش دهد. شهر تهران در ایام نوروز بیشترین مسافر را برای سایر استان های کشور دارد که این بالاترین خطر است و افراد با سفر به استان های دیگر ویروس را پس از تعطیلات به تهران منتقل می کنند و این یک تهدید بزرگ برای کلانشهر تهران است.

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه هر چقدر به روزهای پایانی اسفند نزدیک می شویم نظم پذیری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران کاهش پیدا می کند، افزود: باید مراقب این شلوغی و ازدحام در مراکز تجاری و خرید پایتخت باشیم. در این شرایط فعلی کودکان بیشتر در معرض خطر پذیری قرار دارند و گزارشات اسفندماه نشان می دهد که میزان مبتلایان، بستری ها و حتی مرگ و میر در سنین ۳۰ تا ۶۰ سال کاهشی بوده است.وی تاکید کرد: بهترین و موثرترین راه مبارزه با ویروس جهش یافته کرونا سفر نرفتن و همچنین حضور نیافتن در اماکن پرازدحام و فضای بسته است که از مردم می خواهم امسال نیز از سفر خودداری کنند. در نیمه اسفندماه میزان مبتلایان و بستری ها در بیمارستان های دولتی تهران کاهشی بوده که باید از شرایط نسبتا پایدار مراقبت کنیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها