به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۲۶۰۵۶۲

آمریکا: به دفاع از امنیت عربستان متعهدیم

آمریکا: به دفاع از امنیت عربستان  متعهدیم
گروه بین الملل: پس از حمله حوثی‌های یمن به اهدافی در خاک عربستان سعودی، ایالات متحده اعلام کرد که در کنار عربستان و مردمش ایستاده است.
ایالات متحده آمریکا  بر تعهد این کشور در دفاع از عربستان سعودی در مقابل حملات پهپادی و موشکی حوثی‌های یمن  تاکید کرد.مقامات عربستان گفته‌اند که در جریان حمله موشکی و پهپادی شامگاه یک شنبه به تاسیسات نفتی این کشور از جمله تاسیسات آرامکو، خسارت مالی و جانی وارد نشده است.
این حملات که از سوی  حوثی‌ها صورت گرفت، باعث شد قیمت نفت برنت به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه برسد که از ژانویه ۲۰۲۰ تا کنون بی‌سابقه بوده است.
اظهارات دولت آمریکا در قبال عربستان در حالی صوت گرفته که روابط این دو متحد قدیمی پس از ریاست جمهوری جو بایدن کمی تنش‌دار شده بود. جو بایدن از دولت عربستان خواسته تا موازین حقوق بشر را رعایت کند. هم‌زمان کمک‌های مالی ایالات متحده به عربستان برای جنگ یمن را متوقف کرده است.
سفارت آمریکا در عربستان در توییتی به زبان عربی نوشت: «حمله حوثی‌ها به غیرنظامیان و ساختارهای حیاتی، نقض احترام به جان انسان‌ها و بی توجهی به تلاش‌ها برای برقراری صلح است.»در ادامه این توییت تاکید شده که ایالات متحده در کنار عربستان سعودی و مردمش ایستاده است و آمده: «تعهد ما به دفاع از پادشاهی [عربستان] و امنیت آن قطعی است.»
حوثی‌ها می‌گویند در حمله شامگاه یک شنبه با ۱۴ پهپاد و هشت موشک بالستیک به اهدافی در شهرهای دمام، عصیر و جازان حمله کرده‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که در یمن علیه حوثی‌ها می‌جنگد گفته ۱۲ پهپاد و دو موشک بالستیک این گروه را که به سمت جازان شلیک شده بوده خنثی کرده‌اند.وزارت دفاع عربستان بعدا اعلام کرد که یک پهپاد مسلح را که از سمت دریا شلیک شده بود پیش از آنکه به هدفش در رأس التنوره برخورد کند، خنثی کرده است.  همچنین به گفته این وزارت خانه ترکش‌های یکی از موشک‌های بالستیک در نزدیکی محوطه مسکونی که در اختیار شرکت آرامکوست فرود آمده‌اند.این دو منطقه در شرق عربستان و در سواحل خلیج فارس و نزدیکی ایران، عراق و بحرین قرار دارند. در حالی که یمن حدود هزار کیلومتری جنوب غربی  این منطقه و در خلیج عدن است. بیشترین پالایشگاه‌های شرکت آرامکو در استان‌های شرقی عربستان قرار دارند.


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها