به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۶۰۶۱۳

خرید ملک در ترکیه‌‌، مسیر مطمئن پاسپورت دوم

گروه گردشگری: بعد از آخرین اصلاحات قوانین در کشور ترکیه اکنون با سرمایه گذاری ملکی راه رسیدن به شهروندی این کشور باز است. متقاضیان می‌توانند با خرید ملک در ترکیه به ارزش 250 هزار دلار در یک بازه زمانی سه ماهه پاسپورت خود را از این کشور دریافت کنند. شرکت اینوِستایم در این مقاله شما را با ابعاد مختلف سرمایه گذاری ملکی در کشور ترکیه آشنا می‌کند.
خرید ملک در ترکیه‌‌، مسیر مطمئن پاسپورت دوم
چه نوع املاکی برای خرید ملک در ترکیه مناسب هستند؟
سوالی که این روزها خیلی‌‌ها می‌پرسند این است که برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک چه نوع ملکی باید خریداری شود. آیا باید حتما این ملک مسکونی باشد و یا اینکه می‌توان در بقیه انواع املاک همچون املاک تجاری و اداری نیز سرمایه گذاری کرد.
در پاسخ به این سوال باید گفت که کاربری ملکی که در ترکیه خریداری می‌شود از نقطه نظر قانون اعطای شهروندی این کشور اهمیت چندانی ندارد. به عبارت دیگر مهم این است که سرمایه خارجی به صورت کاملا قانونی وارد کشور ترکیه شود و با رعایت پروتکل‌‌های حقوقی در حوزه املاک این کشور سرمایه گذاری گردد.

با وجود اینها شرکت Investime که سابقه فعالیت طولانی به عنوان وکیل سرمایه گذاری و مهاجرت دارد یک رویه بخصوص در مورد خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری‌‌های مرتبط دارد. عقیده ما این است که هر چه سابقه حقوقی و قانونی ملکی که خریداری می‌شود تمیز تر و شفاف تر باشد گزینه بهتری برای سرمایه گذاری است. به همین دلیل به جای خرید املاک دست دوم و قدیمی تر که ممکن است زوایای پنهان و ناخواسته داشته باشند، بهتر است که به سراغ پروژه‌‌های ساختمانی نوساز و کلید نخورده از سازندگان مشهور و معتبر رفت.

همانطور که می‌دانید یک سرمایه گذاری ملکی موفق در ترکیه که منجر به دریافت پاسپورت ترکیه شود در مراحل انجام کار باید به تایید سازمان سرمایه گذاری ترکیه برسد این سازمان هم سخت گیری‌‌های معمول خود را در خصوص نحوه انتقال سرمایه‌‌، وضعیت پرداخت و صدور سند و کیفیت ملکی که خریداری شده است را اعمال می‌کند. در عمل ممکن سات برخی سرمایه گذاریهای به تایید این سازمان نرسند. ما وقتی با املاک دست دوم طرف هستیم به عنوان وکیل سرمایه گذاری هر چقدر هم دقت و تلاش به خرج دهیم باز هم نمی توانیم برخی از جنبه‌‌های مخفی این املاک را کشف کنیم و موکلین را محفوظ داریم. ممکن است ملکی در رهن باشد یا بدهی داشته باشد‌‌، همچنین ممکن است ملکی در جریان پروسه دادگاهی در ترکیه درگیر باشد و یا اینکه متعلق به چندین ورثه باشد که با هم اختلاف دارند!

نظر به همه این موارد در مشاوره‌‌های تخصصی مان برای خرید ملک در ترکیه و هر کجای دیگر دنیا توصیه اکید ما بر این است که خرید ملک از پروژه‌‌های تایید شده و از سازندگان معتبر به صورت مستقیم انجام پذیرد. این موضوع کمک می‌کند که بسیاری از نگرانی‌‌های ما در خصوص تاریخچه ملک و امور حقوقی و قانونی معامله کم رنگ تر شوند.
بنابراین در خصوص نوع و کاربری ملک نگران نباشید موضوعی که باید تمام هم و غم خود را مصروف آن کنید این است که از چه شخصی ملک بخرید. ما در اینوِستایم بهترین املاک برای خرید در ترکیه را برای شما لیست می‌کنیم.


 
کدام شرکتهای ساختمانی برای خرید خانه در ترکیه مناسب هستند؟
اکنون که متوجه شدید خرید مستقیم ملک از شرکتهای ساختمانی بهترین راه سرمایه گذاری در یک کشور خارجی است فکرتان سراغ این نکته می‌رود که از کدام شرکتهای ساختمانی خرید کنیم تا بعدا دچار مشکل و دردسر نشویم.
در سالهای گذشته که به عنوان وکیل سرمایه گذاری و مهاجرت فعالیت داشتیم متاسفانه به مواردی برخوردیم که تجربه بسیار تلخی را برای هموطنان ما از سرمایه گذاری خارجی به بار آورده است. به طور مثال موردی را دیدیم که شرکت سازنده بعد از عقد قرارداد ورشکسته شده و هیچ پروژه ای ساخته نشده است. همچنین در جایی دیدیم که ثمن معامله کاملا دریافت شده و لیکن ملکی تحویل و تسلیم نشده است. مواردی هم بوده که پروژه ای که تعریف شده بدون اخذ مجوزهای لازم و یا در لوکیشن غیر قانونی و مشمول طرح‌‌های شهرداری ساخته شده و به هیچ عنوان دیگر امکان پیشرفت در ساخت ندارد. البته خوشبختانه وکلای اینوِستایم در این معاملات دخیل نبوده اند و این هموطنان مال باخته جهت پیگیری حقوق از دست رفته شان در دادگاههای ترکیه با ما مراجعه نموده اند.

بحثی که هست‌‌، اگر شما خرید ملک در ترکیه را از یک شرکت ساختمانی خوش نام‌‌، خوش سابقه و معتبر انجام دهید دیگر بسیاری از این نگرانی‌‌ها و استرس‌‌ها از وجود شما رخت بر خواهد بست. یک شرکت ساختمانی معتبر پروژه‌‌هایش را با مطالعات دقیق زمینه ای تعریف می‌کند‌‌، پروژه را در زمان بندی‌‌های تعریف شده به پایان می‌رساند‌‌، توان مالی کافی برای اجرای پروژه را دارد و در زمان مقرر به همه تعهدات خود از قبیل تنظیم سند و تحویل ملک عمل خواهد نمود.
یکی از وظایف مهم ما در شرکت اینوستایم این است که در خصوص سوابق سازنده‌‌ها مطالعه و پژوهش کنیم‌‌، کیفیت ساخت و تحویل پروژه‌‌ها را در سالهای گذشته رصد کنیم و ببینیم که این شرکت سازنده تا چه میزان به تعهدات مالی‌‌، ثبتی و زمانی خود پایبند بوده است. در حقیقت فسفله وجودی شرکت اینوستایم معرفی پروژه‌‌های ساختمانی تایید شده است. در این مرحله ما فقط به پروژه به صورت فیزیکی نظر نداریم بلکه تمام تحقیقات قانونی و حقوقی از جمله صلاحیت طرف معامله که همان شرکت سازنده باشد نیز در اولویت ماست. شما اگر از طریق اینوستایم اقدام کنید لیستی از پروژه‌‌های ساختمانی تایید شده در ترکیه برای خرید را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید بدون نگرانی سلیقه به خرج دهید و ملک مورد پسند خود را انتخاب کنید.


 
سرمایه گذاری در ترکیه‌‌، با وکیل یا بدون وکیل؟
ممکن است سوال کنید که در صورتیکه پروژه مناسب را پیدا کردیم‌‌، آیا باز هم نیاز به وکیل متخصص داریم؟ پاسخ ما این است که حتما! یافتن طرف معامله و موضوع معامله فقط آغاز راه است. در این بین قرارداد مهمی است که نیاز به نظارت و بازنگری دارد‌‌، مراحل پرداخت باید کنترل شوند‌‌، صدور سند و تحویل آن پیگیری شود و مهم تر از هم پروسه مهاجرتی شما بعد از خرید ملک به صورت تخصصی انجام شود.

وقتی صحبت از حضور وکیل می‌کنیم‌‌، منظور ما بنگاههای املاک‌‌، آژانس‌‌های مسافرتی‌‌، واسطه‌‌ها و یا حتی تیم حقوقی خود شرکت سازنده نیست بلکه منظور یک وکیل واقعی و متخصص است که در ظاهر و باطن مدافع حقوق شما باشد و با روحیه ای مبارز منافع شما را حفظ کند. به هر حال در دنیای تجارت هر کس به فکر منافع خودش است و شما نمی توانید از اشخاصی که در بالا گفتیم توقع داشته باشید که به دنبال منافع شما باشند. وکیل خوب علاوه بر اینکه ریسک شما را کاهش می‌دهد می‌تواند در مرحله قرارداد خرید ملک برای امتیازات و تخفیفات بیشتر مذاکره کند.
در حقیقت تفاوت بسیار عمده اینوستایم در همین موضوع است. اینوستایم یک تیم حقوقی است.  شما در عین حال که فرصت دارید در فضای بدون استرس و مملو از انتخاب‌‌های گسترده و تایید شده ملک مورد نظر خودتان را انتخاب کنید، وکلای متخصص سرمایه گذاری و مهاجرت را نیز در کنار خود دارید که اجازه نمی دهند هیچ زاویه پنهانی باقی بماند و به بهترین شکل منافع شما را حفظ می‌کنند.
 
شرایط سرمایه گذاری در ترکیه برای دریافت شهروندی
اگر هدف شما از سرمایه گذاری خارجی امر مهاجرت است باید بدانید که خرید ملک در ترکیه می‌تواند شما را به یک دو راهی مهاجرتی برساند. شما بعد از سرمایه گذاری یا می‌توانید برای اقامت کشور ترکیه اقدام کنید و یا اینکه مستقیما شهروند ترک شوید و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.
در صورتیکه سرمایه گذاری شما بیشتر از 250 هزار دلار باشد می‌توانید مستقیما برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنید. البته باید توجه داشت که این مبلغ پیش از این یک میلیون دلار بود که طبق اصلاحاتی که آقای اردوغان در قوانین شهروندی ترکیه انجام داد مبلغ به یک چهارم کاهش یافت. اگر هم قیمت ملکی که می‌خرید کمتر از این باشد هم باز جای نگرانی نیست چون در این حالت شما می‌توانید در یک مسیر مطمئن برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید.

نکته دیگری که خیلی‌‌ها در خصوص آن سوال دارند این است که تا چه مدت نمی توانیم ملکی که در ترکیه خریده ایم را بفروشیم. این سوالی بجاست چرا که هر سرمایه گذار بازگشت سرمایه و مدت زمان آن برایش اهمیت دارد. اینجا هم ما باید قائل به تفکیک شویم. اگر شما سرمایه گذاری 250 هزار دلاری برای دریافت پاسپورت ترکیه انجام داده اید باید این ملک را برای مدت 3 سال نگهداری کنید. از این طریق می‌توانید وضعیت مهاجرتی خود را حفظ کنید. اما اگر با خرید ملک به اقامت کوتاه مدت ترکیه دست یافته اید این ملک جواز تمدید اقامت شما در سالهای بعد تا رسیدن به شهروندی ترکیه است و در تمام این مدت باید حفظ شود.

همانطور که می‌بینید سرمایه گذاری خارجی درست است که آسان ترین و قطعی ترین راه برای مهاجرت است اما این به معنای سادگی آن نیست. اصول مهمی است که بی چون و چرا باید رعایت شوند. مواردی هست که باید حتما نظارت و کنترل شوند. با انتخاب یک مجموعه متخصص برای انجام کار‌‌، یک تجربه شیرین از مهاجرت و سرمایه گذاری خارجی را رقم خواهید زد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها