به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۶۰۶۲۰

اکران‌های نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود

اکران‌های نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود
گروه فرهنگی: دبیر شورای صنفی نمایش از مهلت یک‌هفته‌ای به تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینما خبر داد. با مشخص نبودن وضعیت اپیدمی کرونا و ریسک اکران فیلم در روزهای آغاز ۱۴۰۰ بسیاری از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان برای اکران نوروزی فیلم‌های خود تردید دارند. با این حال مرتضی شایسته، ‌دبیر شورای صنفی نمایش به همشهری می‌گوید که یک هفته دیگر به تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان مهلت داده شده که با گرفتن پروانه نمایش، فیلم‌های خود را معرفی کنند. شایسته می گوید این مهلت به درخواست خود تهیه‌کنندگان است.
 
دینامیت منتفی شد
مسعود اطیابی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما که زمزمه‌های اکران فیلم «دینامیت» را برای نوروز ۱۴۰۰ داشت، عنوان کرده که هیچ برنامه‌ای برای اکران فیلم ندارد و درخواستی هم برای نمایش نداده است. وی اضافه می‌کند: «فیلم «دینامیت» جزو گزینه‌های مورد نظر سینماداران و شورای صنفی نمایش بود، اما ما به‌دلیل شرایط موجود تمایلی به اکران این فیلم سینمایی نداریم. این فیلم باید زمانی اکران شود که مردم روحیه سینما رفتن را داشته باشند و سینماها به‌صورت صددرصد باز شود. امیدوارم تزریق واکسن کرونا هرچه سریع‌تر انجام شود و شرایط به حالت نرمال درآید.» با توجه به صحبت‌های این تهیه‌کننده به‌نظر می‌رسد تردید در چگونگی اکران و نحوه حمایت‌ها و همچنین ریسک استقبال مخاطبان از فیلم‌های نوروزی باعث شده اکران‌ها به تعویق بیفتد.

مهلتی برای تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان
با این حال قرار بود در جلسه امروز شورای صنفی نمایش، ۳ فیلم برای اکران نوروزی سینماها معرفی شود. مرتضی شایسته به همشهری می‌گوید: «تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان از شورا یک فرصت یک هفته‌ای خواسته بودند و در این جلسه با درخواست پخش‌کننده و تهیه‌کننده‌ها موافقت شد و هفته آینده، یکشنبه ۲۴ اسفند نام فیلم‌ها اعلام می‌شود.» وی ادامه می‌دهد: «سازندگان فیلم درصدد بودند که در این فرصت ۷ روزه، ‌پروانه نمایش برخی از فیلم‌ها را دریافت کنند چون یک‌سری فیلم‌ها پروانه نمایش نداشت، مهلت خواستند که فیلم‌های مورد نظرشان را معرفی کنند.»

تصویب افزایش قیمت بلیت سینماها
این تهیه‌کننده سینما در ادامه خبر از امضای آیین‌نامه شورای صنفی می‌دهد و این که نمایندگانی از کانون کارگردانان، اتحادیه تهیه‌کنندگان، سینماداران و پخش‌کنندگان این آیین‌نامه را امضا کردند. شایسته همچنین به افزایش قیمت بلیت سینماها و تصویبش اشاره و عنوان می‌کند: «نامه‌ای برای افزایش تقریبی قیمت بلیت سینماها برای حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی رفته است که اگر تصویب شود، به‌صورت رسمی اعلام می‌شود. پیشنهادهای قیمت بلیت را براساس تقسیم‌بندی سینماهای ممتاز، مدرن، درجه یک و دو داده‌ایم که درصورت موافقت، رسما اعلام می‌شود.»

خورشید و خون شد می‌آیند؟
شنیده‌ها حاکی از قطعی شدن ۲ فیلم «خورشید» مجید مجیدی و «خون شد» مسعود کیمیایی برای اکران نوروزی است. با این حال هنوز اعلام رسمی نشده و در بین دیگر متقاضیان اسامی فیلم‌هایی همچون «جنس لطیف»، «پدران»، «یقه سفیدها» و «لاله» هم دیده می‌شود.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: اکران نوروزی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها