به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۶۰۶۴۵

محصولی عابربانک جبهه پایداری است

محصولی عابربانک جبهه پایداری است
گروه سیاسی: یک تحلیلگر مسائل سیاسی گزینه اصلی جبهه پایداری را سعید جلیلی خواند و تأکید کرد: طرح نام آقای محصولی به عنوان نامزد احتمالی جبهه پایداری قطعا شوخی است و او فقط عابربانک جبهه پایداری است.
فضای کشور در آخرین روزهای اسفندماه انتخاباتی شده و صحنه و میدان هم اکنون دست نامزدهای اصولگراست. همه در این روزها فعال شده اند اما در این میان آنچه به چشم می آید، سکوت سیدابراهیم رئیسی است که کم کم دارد طرح نام او برای کاندیداتوری کم رنگ می شود. در واقع هرچند اصولگرایان تا چندی پیش نقطه قوت خود برای وحدت را نامزدی رئیسی می دانستند اما دیگر صحبتی از این موضوع نمی کنند. بارزترین مصداق جبهه پایداری است که تا هفته پیش تلاش داشت از نمایندگان مجلس برای آمدن رئیسی به میدان انتخابات امضا جمع کند اما به یکباره سقای بی ریا عضو ارشد جبهه پایداری اعلام کرد «روی جلیلی و محصولی متمرکز هستند».
محمد مهاجری درباره عبور جبهه پایداری از سیدابراهیم رئیسی و چرخش آن به سمت جلیلی و محصولی گفت: پایداری یک جریان کاسب‌کار است. الان زمزمه هایی مبنی بر این آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا نمی کند، بیشتر شنیده می شود بنابراین آنها برای اینکه عقب نیفتند و بتوانند عقبه سیاسی خودشان را تغذیه کنند، به سمت کاندیداهای دیگری شیفت پیدا کردند که در اردوگاه خودشان تعریف می شوند.وی افزود: اگر موضع آقای رئیسی عوض شود و بخواهد اعلام کاندیداتوری کند و جبهه پایداری به این نتیجه برسد که نان سیاسی او در حمایت از آقای رئیسی است قطعا دوباره تغییر موضع خواهد داد و طرفدار آقای رئیسی خواهد شد.
این فعال مطبوعاتی درباره خوشحالی سعید جلیلی به دلیل حمایت شدن از سوی جبهه پایداری اظهار کرد: آقای جلیلی همیشه خوشحال است. اگر در انتخابات نامزد شود 500 هزار رأی بیاورد خوشحال است. اگر آقای رئیسی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کنار بکشد، رقابت بین کاندیداهای تقریبا هم سطح اتفاق می افتد و انتخابات به مرحله دوم می رود. در چنین فضایی تعداد کاندیداها بیشتر خواهد شد و همه هم تلاش مضاعف می کنند که یکی از دو نامزد راه یافته به مرحله دوم باشند. معتقدم این یک حسن برای فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری است چون اجازه نمی دهد صحنه رقابت دوقطبی شود. دوقطبی نشدن انتخابات یک فضای سالم تر انتخاباتی به وجود می آورد و وقتی انتخابات به مرحله دوم برود، تنها یک هفته فضای تند دوقطبی در کشور خواهیم داشت. در اکثر زمان انتخابات فضای مطلوبی را به لحاظ سیاسی تجربه خواهیم کرد.
وی درباره میزان شانس نامزد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: جبهه پایداری می داند نامزد اختصاصی اش رئیس جمهور نخواهد شد اما چرا می خواهند نامزد اختصاصی معرفی کنند؟ چون می خواهد وزن خودشان را به سایر مجموعه های اصولگرا نشان دهند. در واقع این وزن کشی در 1400 برای جبهه پایداری خیلی مهم است، به ویژه که می خواهند در مقابل جریان آقای قالیباف عرضه اندام کنند و نشان دهند او عددی نیست. در واقع پایداری می خواهد خودش را در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به عنوان یک اقلیت پرقدرت در عرصه سهم خواهی‌های سیاسی نگه دارد.مهاجری گزینه اصلی جبهه پایداری را سعید جلیلی خواند و تأکید کرد: طرح نام آقای محصولی به عنوان نامزد احتمالی جبهه پایداری قطعا شوخی است و او فقط عابربانک جبهه پایداری است.

 
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها