کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین ترکیب برای زدن دو ماسک به صورت

19 اسفند 1399 ساعت 13:06


گروه علمی: محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی می‌گویند: استفاده همزمان از یک ماسک یک‌بار مصرف و یک ماسک پارچه‌ای هنگام حضور در مراکز شلوغ، از ورود ۸۳ درصد از قطرات پخش شده توسط یک منبع بدون ماسک جلوگیری می‌کند.فواید استفاده از ماسک صورت برای محافظت در برابر کووید-۱۹ بر همگان مشخص است. طبق آخرین مطلب علمی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، ماسک صورت می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را بیش از ۷۰ درصد کاهش دهد. پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا استفاده همزمان از دو ماسک بهتر عمل می کند و موثرتر است؟

پس از ماه ها درخواست مقامات بهداشتی برای به روزرسانی توصیه های استفاده از ماسک، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا، دستورالعمل های جدیدی را اعلام کرد که شامل استفاده همزمان از ماسک های مناسب صورت یا دو ماسک برای جلوگیری از بیماری همه گیر کووید-۱۹ است. شواهد نشان می دهد که ترکیب ماسک پارچه ای روی ماسک جراحی می تواند به طور چشمگیری از انتشار ویروس به دیگران و هم از قرار گرفتن فرد در معرض ویروس بکاهد.محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، ترکیبی از پارچه چند لایه و ماسک های معمول جراحی یا پزشکی را مورد بررسی قرار دادند. در این آزمایش تنفس و سرفه در بین آدمک ها شبیه سازی شد. نتایج نشان داد هنگام استفاده از یک ماسک یکبار مصرف، از ورود ۴۲ درصد از قطرات سرفه در این آزمایش جلوگیری شد. ترکیب ماسک یکبار مصرف با ماسک پارچه ای روی آن باعث جلوگیری از ورود ۹۲.۵ درصد از ذرات دفع شده از سرفه می شود. ترکیب این دو ماسک و قرار گرفتن در مراکز شلوغ، از ورود ۸۳ درصد از قطرات پخش شده توسط یک منبع بدون ماسک جلوگیری می کند. اگر هر دو آدمک دارای ماسک دوتایی باشند، این عدد به ۹۶.۴ درصد افزایش می یابد.

نیازی نیست که همیشه از دو ماسک استفاده شود. در بیرون از منزل، خارج از مراکز شلوغ استفاده از یک ماسک کاملاً موثر است و استفاده از دو ماسک برای موارد پرخطر است. در موارد حضور برای مدت زمان طولانی در یک فروشگاه مواد غذایی یا در اماکن شلوغ استفاده از دو ماسک به طور همزمان توصیه می شود.بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پی تحقیقات انجام شده، استفاده همزمان از یک ماسک یکبار مصرف و یک ماسک پارچه ای بر روی آن باعث جلوگیری از ورود ۹۲.۵ درصد از ذرات دفع شده از سرفه می شود. همچنین ترکیب این دو ماسک و قرار گرفتن در مراکز شلوغ، از ورود ۸۳ درصد از قطرات پخش شده توسط یک منبع بدون ماسک جلوگیری می کند. بر همین اساس توصیه می شود هنگام حضور در مراکز شلوغ از دو ماسک صورت به طور همزمان استفاده شود.


کد مطلب: 260674

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260674/بهترین-ترکیب-زدن-دو-ماسک-صورت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir