به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۲۶۰۷۱۸

آلمان آماج نشر اخبار کذب از سوی روسیه

آلمان آماج نشر  اخبار کذب از سوی روسیه
گروه بین الملل: بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته از سوی اتحادیه اروپا روسیه بیشترین تعداد اطلاعات ناصحیح و کذب را روانه آلمان می‌کند. کارزار نشر اخبار کذب و اطلاعات نادرست از سوی کرملین و رسانه‌های نزدیک به دولت روسیه صورت می‌گیرد.
گفته می‌شود که کارزار نشر اخبار کذب به گونه‌ای جامع و هدفمند صورت می‌گیرد. آلمان در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در کانون نشر این اخبار ناصحیح بوده است. پس از آلمان کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز هدف این کارزار تبلیغاتی بوده‌اند. کارزار نشر اخبار کذب و اطلاعات ناصحیح هم از سوی سیاستمداران روسیه و هم از جانب رسانه‌های نزدیک به کاخ کرملین هدایت و اجرا می‌شود.طبق گزارش اتحادیه اروپا هدف از این کارزار ایجاد تردید و شکاف در جامعه و سیاست آلمان است. از سوی دیگر، برخی از این اطلاعات ناصحیح با هدف ایجاد فضای مناسب برای عمل مسئولان روسی منتشر می‌شوند. به عنوان نمونه ادعا می‌شود که سیاستمداران آلمان از گفت‌وگو و دیالوگ با مسئولان روسیه پرهیز می‌کنند. کرملین آلمان را کشوری نشان می‌دهد که در یک روسیه‌هراسی بی‌دلیل و بی منطق فرو رفته است و مجال چندانی برای شنیدن صداهای منطقی و خردمندانه در این کشور وجود ندارد.از جمله خبرگزاری‌های نزدیک به دولت روسیه اخیرا مدعی شده بودند که یولیا ناوالنایا، همسر آلکسی ناوالنی در دوره سفر و اقامت خود در آلمان از سوی سیاستمداران آلمانی "خط" گرفته و با توصیه‌های آنان به روسیه بازگشته است. یا بر اساس یک مدرک جعلی ادعا شده که یولیا ناوالنایا تابعیت آلمانی دارد.در طرح چنین اخباری از آلمان یا به عنوان یکی از "بازی‌گردانان پلید در روسیه‌ستیزی" یاد شده یا به عنوان یک "عروسک خیمه‌شب‌بازی" که از سوی دیگران هدایت می‌شود. از سال ۲۰۱۵ به این سو آلمان بیش از ۷۰۰ بار هدف نشر و پخش اخبار کذب و اطلاعات ناصحیح از سوی روسیه بوده است.پس از آلمان، فرانسه با ۳۰۰ بار، ایتالیا ۱۷۰ و اسپانیا با دست‌کم ۴۰ بار هدف کارزار نشر اخبار کذب از سوی کرملین و رسانه‌های نزدیک به آن بوده‌اند.باید یادآور شد که روسیه اغلب از بازتاب این اخبار و اطلاعات غلط بر روی سایت‌ها و رسانه‌های آلمانی‌زبان وابسته به خود اجتناب می‌ورزد و این کار را برعهده سایت‌ها و رسانه‌های دیگر می‌گذارد.روسیه بازی دوگانه‌ای را در برابر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پیش گرفته است. از یک سو، دولت روسیه و وزارت امور خارجه این کشور از آمادگی خود برای مذاکره و دیالوگ با کشورهای اروپایی سخن می‌گویند و از سوی دیگر دست به چنین کارزاری می‌زنند.

 
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها