به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۶۰۸۴۸

انجام ۹۰ درصد پروازها در ۱۰ فرودگاه کشور

انجام ۹۰ درصد پروازها در ۱۰ فرودگاه کشور
گروه اقتصادی: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی زیان‌ده نیستند بلکه زیان انباشته دارند، یعنی زیان مربوط به سال‌های گذشته دارند، گفت: قطعاً برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این صنعت دارند حاشیه سود وجود دارد.تورج دهقانی زنگنه  در پاسخ به این‌ سؤال که ‌عنوان می‌شود شرکت‌های هواپیمایی زیان بالایی دارند یا حاشیه سود صنعت پایین است اما از آن طرف تقاضای تأسیس شرکت هواپیمایی زیاد است، این تناقض چگونه توضیح داده می‌شود؟ بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی زیان‌ده نیستند بلکه زیان انباشته دارند، یعنی زیان مربوط به سال‌های گذشته دارند.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا تقریباً در اغلب کشورهای دنیا، صنعت هوانوردی برای مدتی دچار چالش شد اما در کشور ما از آغاز شیو‌ع کرونا که اسفند‌ سال 98 بود،‌ شرکت‌ها به آن شکل با چالش جدی مواجه نشدند یعنی ما‌ هم پروازهای داخلی را انجام می‌دادیم که البته با تعداد‌ مسافر کمتر بود و هم ‌پروازهای بین‌المللی ما انجام می‌شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: البته در مورد پروازها، در این مدتِ شیوع کرونا شرکت‌های هواپیمایی بسیار متضرر شدند.دهقانی زنگنه افزود: اگر گشایشی شود و بتوان ناوگان جدید وارد کشور کرد، خوب است، هنوز کشور ما از منظر تعداد هواپیما و فرودگاه‌ها اشباع نیست و جا دارد.

وی افزود: امروز 90 درصد پروازهای ما در 10 فرودگاه کشور انجام می‌شود، در نتیجه همیشه برای این کار انگیزه وجود دارد و قطعاً برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند حاشیه سود وجود دارد.معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأسیس شرکت هواپیمایی جدید اظهار کرد: از اوایل اسفندماه شرکت هواپیمایی پارس ایر کار خود را با هواپیماهای بمباردیر آغاز کرد.دهقانی زنگنه اظهار داشت: این شرکت هواپیمایی منطقه ای، هواپیماهای کوچک دارد و در فرودگاه‌هایی که سطح فعالیت کمتری دارند با تعداد مسافر کمتر، پرواز انجام می دهد.
برچسب ها: ناوگان هوایی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها