کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونای جهش یافته بشدت مرگبارتر است

20 اسفند 1399 ساعت 18:59


گروه علمی: یافته‌های یک تحقیق جدید که در آن میزان فوتی ناشی از نوع جهش یافته کرونا با انواع شایع دیگر مقایسه شده، نشان داد کرونای جهش یافته بین 30 تا 100 درصد مرگبارتر است.محققان اعلام کردند سویه بشدت مسری کووید-۱۹ به سرعت در جهان پخش شد، بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد مرگبارتر از گونه‌های قبلی شناخته شده این ویروس است.دانشمندان با انجام تحقیقی که در آن نرخ مرگ‌ومیر مبتلایان به این نوع معروف به B.۱.۱.۷ در انگلیس را با افرادی که به گونه‌های دیگر مبتلا شده‌اند، مقایسه کردند، دریافتند نوع جهش یافته به طرز قابل توجهی مرگ‌و‌میر بالاتری را به دنبال دارد.

طبق این گزارش، سویه جهش یافته ابتدا در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در جنوب انگلیس شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان راه یافته است. این گونه بیش از ۲۳ جهش در کد ژنتیکی خود دارد که میزان بالایی است و برخی از آن‌ها انتقال آن را آسان‌تر کرده است. دانشمندان انگلیسی می‌گویند این نوع حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد انتقال‌پذیری بیشتری نسبت به انواع رایج دیگر این ویروس دارد.

نتایج این تحقیق که روز چهارشنبه در مجله پزشکی انگلیسی منتشر شده، نشان داده ابتلا به نوع جدید ۲۲۷ مرگ در یک نمونه ۵۴ هزار و ۹۰۶ بیمار را به دنبال داشته که بسیار بیشتر از ۱۴۱ فوتی ناشی از سویه‌های دیگر در همین تعداد مبتلاست.«رابرت چالن» محقق دانشگاه «اکستر» انگلیس که در انجام این تحقیق همکاری کرده، در خصوص نتایج به دست آمده، گفت: (مرگبارتر بودن) در کنار توانایی سرعت شیوع بیشتر، نوع B.۱.۱.۷ را به تهدیدی تبدیل می‌کند که باید جدی گرفته شود.

 


کد مطلب: 260907

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260907/کرونای-جهش-یافته-بشدت-مرگبارتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir