به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۶۰۹۲۵

ایران برای واکسن چینی مجوز اضطراری صادر کرد

ایران برای واکسن چینی مجوز اضطراری صادر کرد
گروه علم و فناوری:سخنگوی سازمان غذا و دارو از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن چینی سینوفارم در ایران خبر داده و گفت که در حال حاضر برای توزیع و تلقیح آن منعی وجود ندارد.
پیش از این مجوز ورود و مصرف اضطراری این واکسن به صورت مشروط صادر شده بود اما کیانوش جهانپور خبر داد که «پس از تکمیل اطلاعات و مستندات فنی و بررسی آن در سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری آن در کشور صادر شده و در حال حاضر برای توزیع و تلقیح آن منعی وجود ندارد».
خبر صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن چینی کرونا در حالی مطرح می‌شود که این کشور به‌دلیل پنهانکاری در زمینه شیوع ویروس کرونا و منشاء آن تحت فشار جامعه جهانی قرار دارد.
یکی از اعضای تیم سازمان بهداشت جهانی که ماه گذشته میلادی برای تحقیق درباره منشاء ویروس کرونا به چین سفر کرده بود، اعلام کرد این کشور از ارائه اطلاعات خام مربوط به ۱۷۴ نفری که چین برای اولین بار از ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا در شهر ووهان خبر داده بود، خودداری کرده است.
بهمن‌ماه هم رسانه‌های ایران گزارش دادند که ایران و روسیه بر سر راه‌اندازی خط تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» در کشور به توافق رسیده‌اند. تاکنون دو محموله از این واکسن وارد ایران شده است.
جمهوری اسلامی قبلا با کوبا هم بر سر راه‌اندازی خط تولید واکسن تولیدی این کشور در ایران به توافق رسیده بود و کوبا اعلام کرده بود که قرارداد انتقال دانش ساخت واکسن کرونا با ایران را امضا کرده و آخرین مرحله کلینیکی آزمایش واکسن تولیدی این کشور روی مردم ایران انجام خواهد داد.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها