به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۶۰۹۴۱

تنها ۳۵ درصد نقدینگی دست مردم است

تنها ۳۵ درصد نقدینگی دست مردم است
گروه اقتصادی:یك عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء با بیان اینکه تنها ۳۵ درصد نقدینگی در دست مردم است، گفت: نقدینگی در ذات خود بد نبوده و در صورت هدایت به سمت تولید به کنترل تورم کمک می‌کند.
حسین راغفر، عنوان کرد: نقدینگی در ذات خود بد نبوده و در صورت هدایت به سمت تولید به کنترل تورم کمک می‌کند. با اصلاح نظام مالیاتی و نظام بانکی می‌توانیم نقدینگی موجود در جامعه را کنترل کنیم.وی با اشاره به اینکه یک عزم جدی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید باید وجود داشته باشد، گفت: با اصلاح سیاست‌های کلی نظام بانکی می‌توانیم موانع موجود در هدایت نقدینگی به سمت تولید را برطرف کنیم.در نه ماهه اول امسال، نقدینگی موجود در جامعه حدود ۲۷۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده است و عمده این نقدینگی در اختیار دولت، بانک‌های خصوصی و شرکت‌های خصولتی و بنیادها بوده است.
راغفر سهم نقدینگی که در اختیار مردم است را حدود ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: بقیه آن در اختیار نهادهای بزرگ دولتی و شرکت‌های خصولتی است.وی افزود: بانک مرکزی با اقتدار و عزم جدی می‌تواند نقدینگی موجود در جامعه را کنترل کرده و آن را به سمت تولید هدایت کند.این کارشناس اقتصادی گفت: با ارائه تسهیلات مناسب به تولیدکننده‌ها می‌توانیم به شکوفایی این بخش کمک کنیم.راغفر با بیان اینکه نقدینگی در کشورهایی، چون آلمان و ژاپن حدود دو ونیم برابر تولید ناخالص داخلی است افزود: با توجه به اینکه تورم در این کشورها حدود صفر است نقدینگی موجود در جامعه فقط به سمت تولید رفته و به خلق ثروت در این کشورها کمک می‌کند.وی گفت: در صورت عدم کنترل نقدینگی در کشور و ورود آن به بازارهایی، چون ارز و سکه و مسکن ما شاهد تورم در کشور خواهیم بود.

 
برچسب ها: نقدینگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۲۲:۰۸
استاد بزرگوارباید نقدینگی بالایی داشت تا بشه زمینهای تریلیونی خرید درختهای چندین صد ساله انراا ز ریشه در اورد برجهای لاکچری ساخت وبه چندین برابر قیمت تمام شده فروخت و.................. (370848)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها