به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۲۶۰۹۸۳

کنترل عملکرد قلب با استفاده از اسپیکر هوشمند

کنترل عملکرد قلب با استفاده از اسپیکر هوشمند
گروه علمی: محققان سامانه ای را بر پایه هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند عملکرد قلب انسان را با استفاده از اسپیکرهای هوشمند اندازه‌گیری کند. از اسپیکرهای «اکو» شرکت آمازون و سایر اسپیکرهای هوشمند مانند «گوگل هوم» می توان برای نظارت بر ریتم قلب یک فرد استفاده کرد.این محققان دستگاهی مجهز به هوش مصنوعی ابداع کردند که با استفاده از ابزارهای مشابه موجود در اسپیکرهای هوشمند، ضربان های قلب منظم و نامنظم را کنترل می کند.نمونه اولیه این دستگاه که در آزمایشگاه ساخته شده است می تواند در آینده در اسپیکرها نیز گنجانده شود. مشخص شده است که این دستگاه تقریباً به اندازه دستگاه های پزشکی در بیمارستان ها مناسب است.
 
این دستگاه زمانی که فرد در فاصله یک تا دو فوتی (۳۰.۴۸ سانتی متری تا ۶۰.۹۶ سانتی متری) از اسپیکر هوشمند قرار می گیرد، شروع به جستجوی ضربان قلب وی می کند. سپس این سیستم یک صدای پیوسته نامفهوم پخش می کند که از فرد بازتاب می شود و به بلندگوها باز می گردد.این سیستم  بر اساس نحوه تغییر صدای بازگشتی کار می کند و می تواند حرکات از جمله بالا و پایین آمدن قفسه سینه هنگام تنفس را مجزا کند.محققان می گویند این اولین بار است که پزشکان می توانند بدون تماس فیزیکی ضربان قلب منظم و نامنظم را کنترل کنند.

آریتمی قلبی یا ریتم و تپش نامنظم قلب زمانی اتفاق می‌افتد که ضربان الکتریکی قلب به درستی کار نکرده و تپش قلب را تنظیم نکند. آریتمی قلب ضربان نامنظم قلب است. در این حالت قلب ممکن است خیلی سریع، خیلی کند یا نامنظم کار کند. آریتمی قلبی زمانی رخ می‌دهد که سیگنال‌های الکتریکی قلب که ضربان قلب را تنظیم می‌کنند به درستی کار نمی‌کنند. به عنوان مثال، برخی افراد مبتلا به نارسایی قلب ممکن است تپش قلب و ضربان نامنظم داشته باشند. یکی از علل آریتمی قلبی نارسایی قلب است.بسیاری از آریتمی های قلب بی ضرر هستند. با این حال، اگر ضربان قلب به طور خاص غیر طبیعی و همراه با بیماری های قلبی باشد، ممکن است خطر جدی برای سلامتی فرد ایجاد کند.
برچسب ها: قلب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها