به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۲۶۱۰۸۳

لبنان در آستانه فروپاشی کامل است

لبنان در آستانه  فروپاشی کامل است
گروه بین الملل: وزیر خارجه فرانسه نسبت به فروپاشی لبنان هشدار داد و از سیاستمداران این کشور خواست که با تشکیل یک دولت جدید اقتصاد آن را از فاجعه نجات دهند.
ژان ایو لودریان با بیان این‌که «وقت چندانی تا فروپاشی کامل لبنان باقی نمانده است»افزود: این فروپاشی نه تنها برای مردم لبنان فاجعه‌آمیز خواهد بود بلکه برای صدها هزار سوری و فلسطینی که به این کشور پناه برده‌اند و نیز برای کل منطقه چنین خواهد بود.این هشدارها در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، سال گذشته میلادی با یک نقشه راه که پیشنهاد داد تلاش کرد دولت جدیدی در لبنان شکل بگیرد. دولت حسن دیاب، نخست‌وزیر لبنان، تابستان امسال در پی انفجار بزرگ در بندر بیروت استعفا کرد.
 مکرون سیاستمداران لبنانی را تحت فشار گذاشته است تا کابینه‌ای از متخصصان مستقل تشکیل دهند که بتوانند با انجام اصلاحاتی فوری بر بحران اقتصادی کشور غلبه کنند. وی با این هدف طی ماه‌های گذشته دو بار به لبنان سفر کرد، اما تلاش‌های او تاکنون راه به جایی نبرده است.ژان ایو لودریان نیز با اشاره به این امر گفت که علی‌رغم وعده‌های مکرر اکنون «هفت ماه می‌گذرد و هیچ چیزی تغییر نکرده است».او افزود: «هنوز خیلی دیر نشده اما ما داریم زمان را از دست می‌دهیم و این امر به فروپاشی می‌انجامد».لبنان هم‌اکنون بدترین بحران اقتصادی را در تاریخ مدرن خود تجربه می‌کند، بحرانی که شیوع بیماری کرونا نیز به آن دامن زده است.

 
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها