به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۶۱۰۸۵

تولید فایزر ۲۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی

تولید فایزر ۲۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی
گروه علم و فناوری: مدیرعامل شرکت داروسازی «فایزر»گفت: میزان تولید واکسن کرونا توسط این شرکت در سال ۲۰۲۱ حداقل ۲۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی خواهد بود و به حدود ۲.۳ تا ۲.۴ میلیارد دوز افزایش خواهد یافت.
آلبرت بورلا گفت: «بدون تردید حجم تولید ما در سال جاری از دو میلیارد دوز فراتر خواهد رفت».او افزود: در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ حجم تولید واکسن مشترک «فایزر» و «بیوان‌تک» به حدود سه میلیارد دوز خواهد رسید و در سال بعد نیز همین ظرفیت تولید ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت «فایزر» در عین حال تاکید کرد که این شرکت قادر است تعهد خود در زمینه تحویل ۱۲۰ میلیون دوز به دولت آمریکا تا پایان ماه مارس را اجرا کند. براساس این توافق، شرکت «فایزر» باید طی سه هفته آینده ۶۰ میلیون دوز دیگر به آمریکا تحویل دهد.آلبرت بورلا افزود: «این تعداد، تولید شده و اکنون در مرحله سنجش کیفیت است. اگر بخشی از این تولیدات از نظر کیفیت ایرادی نداشته باشند قادریم تعهد خود را اجرا کنیم. سابقه شرکت ما نشان می‌دهد که معمولا از نظر کیفی مشکلی پیش نخواهد آمد».در همین حال، آژانس دارویی اتحادیه اروپاواکسن شرکت «جانسون و جانسون» را تایید کرد.این تصمیم، قابلیت ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای تسریع واکسیناسیون را افزایش خواهد داد هر چند گزارش‌ها حاکی است که اولین محموله از واکسن «جانسون و جانسون» در ماه آوریل به اتحادیه اروپا تحویل داده خواهد شد.
اورسلا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در توئیتی نوشت: «واکسن‌های مطمئن و موثر دیگری وارد بازار شده است. ما استفاده از واکسن جانسون و جانسون در اتحادیه اروپا را تایید کردیم».
او افزود با توجه به تعداد واکسن‌هايی که به این شرکت سفارش داده شده است می‌توان حدود ۲۰۰ میلیون نفر از جمعیت اتحادیه اروپا را واکسینه کرد.اتحادیه اروپا برای خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن و احتمال سفارش ۲۰۰ میلیون دوز دیگر با شرکت «جانسون و جانسون» قرارداد امضا کرده است.محصول این شرکت اولین واکسنی است که فقط به تزریق یک دوز نیاز دارد و در عین حال نگهداری و توزیع آن در مقایسه با واکسن‌های دیگر ساده‌تر است.اتحادیه اروپا تاکنون سه واکسن دیگر از جمله محصولات «فایزر» و «مدرنا» و واکسن مشترک «آسترازنکا» و دانشگاه آکسفورد را تایید کرده است.همزمان آژانس دارویی اتحادیه اروپا در حال بررسی کیفیت سه واکسن دیگر است که عبارتند از واکسن روسی «اسپوتنیک وی»، واکسن «نوواوکس» و واکسن «کیوروک».آژانس دارویی اتحادیه اروپا می‌گوید نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن «جانسون و جانسون» در آمریکا، آفریقای جنوبی و کشورهای آمریکای جنوبی ثابت کرده که میزان کارایی آن در پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ حدود ۶۷ درصد است.


 
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها