به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۲۶۱۰۹۲

جَو از دست رفته یک سیاره فراخورشیدی

جَو از دست رفته یک سیاره فراخورشیدی
گروه علمی: ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از یک سیاره فراخورشیدی منتشر کرد.به گزارش ایسنا، در دورترین بخش جهان، این سیاره مرموز هم اندازه زمین، جو خود را از دست داده و یک جو سمی ثانویه‌ حاصل از فعالیت‌های آتشفشانی بدست آورده است که این موضوع توسط تلسکوپ فضایی هابل کشف شده است.
 
فرض بر این است این سیاره که جی جی ۱۱۳۲ب (GJ ۱۱۳۲b) نام دارد در زمان پیدایش کره زمین جو گازی داشته است که پس از مدتی آن را از دست داده است. جو قبلی این سیاره غنی از هیدروژن، هیدروژن سیانید، متان و آمونیاک و مه هیدروکربن بود.ستاره شناسان این نظریه را مطرح می‌کنند که هیدروژن جو اصلی در گوشته ماگمای مذاب سیاره جذب شده و اکنون به آرامی با آتشفشان‌خیزی آزاد می‌شود تا جو جدیدی را تشکیل دهد. این جو دوم که همچنان به فضا نشت می‌کند، به طور مداوم از مخزن هیدروژن موجود در ماگمای گوشته پر می‌شود. این یافته ها می‌تواند درک دانشمندان از سایر سیارات فراخورشیدی را افزایش دهد.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها