به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۲۶۱۱۱۵

کشف عامل جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه

کشف عامل جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه
گروه علمی:روغن بذر کتان منبع غنی از لیگنان است که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.لانا باتنر، پزشک متخصص طب طبیعی اظهار کرد: روغن بذر کتان به جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند و خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد.همچنین به گفته او روغن دانه کتان حاوی مواد مفید زیر است:
- اسید‌های چرب امگا ۳ برای ساخت غشا‌های سلولی که خاصیت ارتجاعی عروق را افزایش می‌دهند، خطر دیابت را کاهش می‌دهند و هضم غذا را بهبود می‌بخشند، ضروری است.
- روغن بذر کتان همچنین باعث کاهش وزن می‌شود و در روند دفع سموم از بدن نقش دارد.
- فیبر موجود در روغن بذر کتان عملکرد روده را عادی کرده و یبوست را برطرف می‌کند و پروتئین‌های مفید آن، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.
- روغن بذر کتان حاوی لینووربیتید‌ها است، ترکیباتی که دارای خاصیت ضد سرطان و آنتی اکسیدان هستند. این روغن همچنین منبع غنی از لیگنان است که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.
در عین حال، همه نمی‌توانند از روغن بذر کتان استفاده کنند. به عنوان مثال، این خوراکی برای مادران باردار و شیرده منع مصرف دارد. بهتر است از مصرف روغن برای افرادی که اختلالات خونریزی دارند و کسانی که خود را برای جراحی آماده می‌کنند خودداری شود.بذر کتان حاوی آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که نوع دیگری از چربی‌های امگا۳ است؛ و همچنین از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می‌کند.
برچسب ها: سرطان سینه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها