به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۲۶۱۱۳۷

برادران بمبگذارامتحانی یک پیرمرد را کشتند

برادران بمبگذارامتحانی یک پیرمرد  را کشتند
گروه بین الملل:  دو برادر بمبگذار انتحاری در  بلژیک که باعث مرگ بیش از سی نفر شدند، قبل از این عملیات جان یک پیرمرد را گرفته بودند تا ببینند کشتن یک انسان چگونه است.
ابراهیم البکرویی سال ۲۰۱۶ بمب همراه خود را در فرودگاه زاونتم بروکسل منفجر کرد که به مرگ ۱۱ نفر منجر شد. خالد برادرش هم در ایستگاه مترو ۲۰ نفر را کشت.همزمان با این دو بمبگذاری در حملات پاریس هم بیش از ۱۳۰ نفر کشته شده بودند.روزنامه مورگن، چاپ آنتورپ بلژیک، گزارش داده که دو برادر به همدستان خود گفته بودند که سال ۲۰۱۴ در خیابان به طور تصادفی یک مرد ۷۶ ساله را هدف قرار داده بودند. مرد مسن به نام پال اندره واندرپرن هنگامی کشته شد که  از تماشای فوتبال تیم محبوبش در کافه‌ای در بروکسل به خانه باز می‌گشت. معمای مرگ او هیچ گاه گشوده نشد.بازپرسان پرونده از شاهدان احتمالی خواسته بودند که گزارش بدهند چه کسی  واندرپرن را کشته اما کسی جلو نیامد و پرونده در اکتبر ۲۰۲۰ بسته شد.همسر  واندرپرن به روزنامه مورگن گفته که وکلایش پارسال به او خبر دادند که برادران بکرویی با قتل همسرش مرتبط بوده‌اند.این ماجرا زمانی فاش شد که دو بازمانده حملات انتحاری به نام‌های محمد ابرینی و اسامه کرایم در بازجویی‌هایشان نکاتی را مطرح کردند.
این دو متهم جزو ۱۰ متهم بمبگذاری‌های اروپا هستند که قرار است سال دیگر محاکمه شوند.
بر اساس متن گزارشی که گزارشگر مورگن دیده، اسامه کرایم در دسامبر ۲۰۱۶ حدود ۹ ماه بعد از بمگذاری به بازرسان گفته که "خالد به من گفت که او و ابراهیم به یک نفر در خیابان شلیک کردند."دو سال بعد در یک جلسه دیگر اسامه کرایم اضافه کرد "خالد توضیح داد که آن فرد یک مرد مسن بوده و آنها می‌خواستند امتحان کنند که کشتن یک انسان چگونه است."اسامه کرایم همان تبعه سوئدی است که دوربین‌های مداربسته در متروی بروکسل تصویر او را چند دقیقه قبل از آنکه خالد ابوبکرویی خود را منفجر کند، به همراهش ثبت کردند.به دلیل مرگ متهم اصلی بعید است که این اظهارات بتواند باعث گشوده شدن دوباره پروند مرگ مرد ۷۶ ساله شود.یکی از سخنگویان دادستانی بلژیک  گفته که هنگام بسته شدن پرونده در اکتبر ۲۰۲۰ دستگاه قضایی نتوانسته بود کسی را به عنوان مظنون پرونده شناسایی کند. او گفته که اگر شواهد جدیدی ارائه شود امکان بازگشایی پرونده وجود دارد اما در حال حاضر هیچ شواهد تازه‌ای ارائه نشده که قبلا بررسی نشده باشد.


 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها