کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فردوسی‌پور‌داورجشنواره‌جهانی‌فیلم ورزشی شد

23 اسفند 1399 ساعت 14:04


گروه ورزشی: عادل فردوسی‌پور و علی رویین‌تن از سوی جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران به عنوان داوران جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا معرفی شدند.مجتبی علوی دبیر جشنواره فیلم های ورزشی ایران، گفت: عادل فردوسی‌پور چهره سرشناس حوزه رسانه ورزشی و علی رویین‌تن رئیس هیات داوران جشنواره فیلم های ورزشی ایران به عنوان داوران جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا معرفی شدند.وی افزود: همچنین فرانکو اسکانی عضو کمیسیون فرهنگ و میراث المپیک کمیته بین المللی المپیک و رئیس جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا پیامی را به مناسبت برگزاری دوره دوازدهم جشنواره فیلم ورزشی ایران ارسال کرده است.

در پیام اسکانی آمده است: مفتخرم که به نمایندگی از ۱۲۳ کشور عضو فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی FICTS (به رسمیت شناخته شده از سوی کمیته بین المللی المپیک که من عضو کمیسیون فرهنگ و میراث المپیک آن هستم) برای شما در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی تهران (جشنواره گردآورنده فیلم‌های ورزشی ایرانی که هر ساله در جشنواره نهایی میلان شرکت می کنند) پیام می‌فرستم.در ادامه این پیام آمده است: متأسفانه، علی رغم خواست خودم، وضعیت اضطراری و بهداشتی ایجاد شده پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، مانع من خواهد شد - مانند سالهای گذشته - در تهران با شما همراه باشم. جشنواره بین المللی FICTS تهران، بخشی از «چالش جهانی FICTS»، به سنتی تبدیل شده است برای انتخاب آثار فیلمسازان ایرانی که در «Sport Movies & TV ۲۰۲۱» رقابت خواهند کرد.

رقابت نهایی از ۲۶ تا ۳۰ نوامبر (به صورت حضوری) در میلان (شهرالمپیک بازیهای زمستانی ۲۰۲۶) برگزار خواهد شد که در آنجا مسئولان، برگزارکنندگان جشنواره، کارگردانان و تهیه کنندگان و تعدادی فعالان سینمای ایران شرکت خواهند کرد. در ماه نوامبر در میلان منتظر شما خواهم بود.در بخش دیگری از پیام اسکانی آمده است: فدراسیون از طریق بیست جشنواره جهانی مربوط به سینما، تلویزیون و فرهنگ ورزشی که چالش FICTS جهانی نام دارد کیفیت فیلم های ورزشی و همچنین همکاری آنهایی که خلاقانه در پخش تلویزیونی ورزشی و سینما فعالیت می کنند را ارتقا می دهد. مانند آنچه در تهران اتفاق می افتد و به صورت کاملاً متمایزی با شعار FICTS، «فرهنگ از طریق ورزش است» در ارتباط است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: تشکر ویژه و صمیمانه من، برای تعهد منظم و مداوم و قوی و همچنین پشتیبانی از جشنواره، تقدیم به سازمان سینمایی ایران، وزارت ورزش و جوانان، شبکه ورزش صدا و سیما و به همه سازمان دهندگان با استعداد به رهبری دکترعلوی عضو کمیسیون جوانان، آموزش و فرهنگ FICTS و به دکتر سید امیر حسینی عضو کمیسیون جشنواره بین‌المللی FICTS که برای موفقیت جشنواره در تهران تلاش می کنند و همچنین برای فداکاری و حمایت مداوم ایشان در ارتقا ورزش و فرهنگ المپیک در ایران.وظیفه خود می دانم یادی کنم از آقای علی انصاریان چهره شناخته شده دنیای ورزش و سینمای ایران که در فوریه گذشته درگذشت و من شخصاً او را در Sport Movies & TV همراه با هیئت ایرانی در میلان ملاقات کردم. ورزش، فرهنگ و روح المپیک همیشه با شما پیروز خواهد بود.


کد مطلب: 261273

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/261273/فردوسی-پور-داورجشنواره-جهانی-فیلم-ورزشی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir