به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۲۶۱۲۹۶

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری امارات در اسرائیل

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری امارات در اسرائیل
گروه بین الملل: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از سرمایه‌گذاری ده میلیارد دلاری امارات متحده عربی در اقتصاد آن کشور خبر داد.
قرار است این پول در عرصه‌های مختلف از فن‌‌آوری کشاورزی تا صنایع تولید انرژی سرمایه‌گذاری شود.سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اسرائیل و بخش‌های کلیدی اقتصاد آن کشور با هدف تحکیم مناسبات دو کشور اسرائیل و امارات متحده عربی صورت می‌گیرد.بنیامین نتانیاهو  با محمد بن زاید، ولیعهد امارات متحده عربی که عملا رهبری این کشور را برعهده دارد، تماسی تلفنی داشت.روزنامه "تایمز اسرائیل" با انتشار گزارشی نوشت که این تماس تلفنی به علت به تعویق افتادن سفر نتانیاهو به ابوظبی صورت گرفته است.
آژانس خبری دولتی امارات  اعلام کرد که تصمیم سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری این کشور در اسرائیل پس از گفت‌وگوی "سازنده" میان محمد بن زاید و نتانیاهو اتخاذ شده است.
امارات متحده عربی بر آن است تا با گشایش یک صندوق ۱۰ میلیارد دلاری، در بخش‌های مختلف و کلیدی آن کشور سرمایه‌گذاری کند. از جمله گفته شده که امارات در حوزه تولید انرژی، آب، فضا، بهداشت و درمان و همچنین صنعت کشاورزی اسرائیل سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها