به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۲۶۱۳۲۱

خانواده جورج فلوید ۲۷میلیون دلار غرامت می‌گیرند

گروه بین‌آلملل: شورای شهر مینیاپولیس با پرداخت ۲۷ میلیون دلار به خانواده جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس این شهر کشته شد، موافقت کرد.
خانواده جورج فلوید ۲۷میلیون دلار غرامت می‌گیرند
این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که انتخاب اعضای هیات منصفه دادگاه کیفری متهم این پرونده همچنان ادامه دارد. بن کرامپ، وکیل خانواده فلوید در بیانیه‌ای گفت که «این بزرگترین توافق حقوق مدنی آمریکا تاکنون بوده است و پیام قدرتمندی را ارسال می‌کند که زندگی سیاهان مهم است و خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان باید پایان یابد.» درک شووین، افسر سابق اداره پلیس مینیاپولیس در تاریخ ۲۵ مه سال گذشته حدود ۹ دقیقه زانوی خود را روی گردن جورج فلوید فشار داد و باعث مرگ وی شد. انتشار ویدئوی لحظه مرگ این سیاه‌پوست آمریکایی اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت و به یک جنبش ملی در موضوع عدالت نژادی تبدیل شد.

خانواده جورج فلوید، در ماه ژوئیه گذشته پرونده شکایت حقوق مدنی فدرال را علیه شهرداری، شووین و سه افسر اخراج شده دیگر که به مرگ فلوید متهم شده‌ بودند، به جریان انداخت. پلیس زیر مجموعه شهرداری است. آن‌ها افسران پلیس را متهم کردند زمانیکه می‌خواستند جورج فلوید را مهار کنند، حقوق وی را نقض کرده‌اند و شهرداری اجازه داده است که فرهنگ اعمال بیش از حد زور، نژادپرستی و مصونیت از مجازات در بین نیروهای پلیس شهر رشد کند. دادگاه کیفری رسیدگی به پرونده قتل جورج فلوید نیز از روز سه شنبه گذشته با انتخاب تعدادی از اعضای هیات منصفه آغاز شده است. قرار است دادگاه دیگری در ۲۹ ماه مارس برگزار شود و انتظار می رود در اوايل ماه آوریل حکم نهایی دادگاه اعلام شود.
برچسب ها: جورج فلوید
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها