کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پخش تلویزیونی به شرط جایزه‌ندادن به فردوسی‌پور

روزنامه همشهری , 24 اسفند 1399 ساعت 9:11


گروه ورزشی: مراسم انتخاب برترین‌های جشنواره فیلم‌های ورزشی که شبکه ورزش از چند روز پیش تیزرش را پخش کرده بود و قرار بود مستقیم پخش شود، درنهایت روی آنتن نرفت، بدون آنکه به‌دلیلش اشاره‌ای شود. برخی شواهد حاکی از آن است که صداوسیما حتی تا چندساعت پیش از آغاز مراسم هم همچنان این برنامه را در کنداکتورش قرار داده بود، اما با مشخص‌شدن نام یکی از برندگان جشنواره، ناگهان همه پیش‌بینی‌ها به هم می‌خورد. کسی که گفته می‌شود مدیران تلویزیون دوست نداشته‌اند نامی از او برده شود، عادل فردوسی‌پور است. «برنامه فوتبال120» به تهیه‌کنندگی او جایزه بخش مردمی را برد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با همشهری ادعا کرد که جایزه‌دادن به فردوسی‌پور باعث شده تلویزیون این مراسم را پخش نکند: «دوستان صداوسیما از وقتی فهمیدند که فردوسی‌پور قرار است جایزه بگیرد، تلاش کردند لیست برنده‌ها را تغییر بدهند. اول پیشنهاد دادند که جایزه آن بخش به کسی دیگر داده شود، وقتی مسئولان جشنواره مخالفت کردند و گفتند حاضر نیستند در آرای مردم دست ببرند، پیشنهاد دادند بخش جایزه مردمی به‌کلی حذف شود. اما این پیشنهادشان هم رد شد. همین باعث شد که با وجود توافقات قبلی، مراسم جشنواره از شبکه ورزش پخش نشود.»
مجتبی علوی، دبیر جشنواره این ادعا را تأیید نمی‌کند. او می‌گوید: «اینکه دوستان نمی‌خواستند فردوسی‌پور جایزه بگیرد، احتمالا درست باشد، ولی انصافا کسی به من نگفت باید اسمش را خط بزنی. حتی برای یکی از مدیران تلویزیون توضیح دادم که خوب نیست اسم فردوسی‌پور حذف شود، تبعاتش برای خود شما هم بد خواهد بود.

ایشان هم پذیرفتند و گفتند ما هم چنین درخواستی نداریم. اما در عمل کارها طوری پیش رفت که به‌نظر می‌رسید تمایلی به پخش برنامه ندارند. وقتی قرار است برنامه‌ای روی آنتن برود، از چند ساعت قبل گروه فنی صداوسیما باید آنجا مستقر شود، اما این اتفاق خیلی دیر افتاد و در عمل هم گفتند به‌دلیل مشکلات فنی نمی‌توانند پخش کنند. حتی برای پخش ضبط‌شده برنامه هم، دیگر پیگیری نکردند.»یک‌روز بعد از جشنواره، برنامه ورزش‌ومردم که از شبکه یک پخش می‌شود، گوشه‌هایی از این جشنواره را پخش کرد اما نه تصویری از فردوسی‌پور نشان داد و نه به جایزه‌ای که او گرفته بود اشاره کرد. حتی کلیپی هم که به یاد علی انصاریان در مراسم پخش شده بود و صدای عادل روی آن بود، با موسیقی پخش شد.


کد مطلب: 261364

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/261364/پخش-تلویزیونی-شرط-جایزه-ندادن-فردوسی-پور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir