به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۲۶۱۴۷۴

مزایای دارچین در مقابله با آلزایمر

مزایای دارچین در مقابله با آلزایمر
گروه علمی:دارچین در کنار عطر و طعم خوبی که دارد در درمان برخی از بیماری‌ها بسیار موثر است. دارچین نوعی ادویه خوشبو است که در بعضی از غذا‌ها می‌ریزند. این ادویه معطر از دارو‌های گیاهی خوشبو نیز محسوب می‌شود. درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، همیشه ‌سبز است. بهترین نوع آن دارچین سیلانی است. درختچه دارچین درختی است کوچک، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود. گل‌های این ادویه در فاصله ماه‌های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می‌شود. برگ این درخت سبز سیر و دارای گل‌هایی به رنگ سفید است. دارچین بومی سریلانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن به عنوان ادویه بکار می‌رود. در قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فواید پزشکی دارچین تأکید دارند.در هر صد گرم پودر دارچین ۱۰ گرم آب، ۴ گرم پروتئین، ۱٫۲ گرم چربی ، ۲٫۲ گرم قند ،  ۴۷ کیلوکالری انرژی و ۱ گرم کلسیم وجود  دارد.
 
اثر ضدآلزایمر دارچین:
دارچین حاوی دو ترکیب فوق‌العاده است که از مغز حفاظت می‌کنند و باعث بروز آلزایمر می‌شود. پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل می‌شود، مشکلاتی در ارتباطات داخلی نورون‌ها ایجاد می‌کند.این پروتئین‌ها اتحاد و همکاری برخی از بافت‌های مغزی را دچار مشکل می‌کنند. دارچین به دلیل دارا بودن دو ترکیب مهم ذکر شده از بروز این مشکلات ممانعت می‌کند. در یک گزارش نیز نشان داده شده که ماده استخراج شده از عصاره دارچین خاصیت جلوگیری از بیماری آلزایمر در مدل موش را داراست.

اثر دارچین بر کاهش وزن
افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم ‌اشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقی‌مانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.
این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر است. رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکی‌های پرچربی را کاهش دهد.دارچین ادویه‌ای مهم و سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از قبیل فیبر، منگنز، آهن و کلسیم و انواع ویتامین B۱ ,B۲ ,B۱۲ ,B۶ ,B۳ و ویتامین c، ویتامین D، مونوساکارید، فسفر، روی، پتاسیم، سلنیوم، کولین و لیکوپن بوده و برای مردان و زنان مفید است.مصرف دارچین بعد از زایمان، قاعدگی را به تأخیر می‌اندازد و به طور طبیعی، بارداری را کنترل می‌کند. عده‌ای نیز معتقدند که تولید شیر را در زنان افزایش می‌دهد. پزشکان توصیه می‎‌کنند افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند دارچین را به مقدار کم استفاده کنند و مقدار زیاد آن باعث تأثیر منفی می‌شود.
برچسب ها: دارچین آلزایمر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها