کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیکاری دو سوم کارکنان هتل‌ها در یک سال اخیر

ایلنا , 25 اسفند 1399 ساعت 11:13


گروه اقتصادی: رییس جامعه هتلداران ایران اعلام کرد: بسیاری از هتل‌ها در شهرهای مختلف به تعطیلی کشانده شده‌اند. از ابتدای کرونا تا بهمن‌ماه؛ هتل‌ها 14 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان ضرر داده‌اند.جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران، در مورد وضعیت هتل‌ها اظهار داشت: درصد رزرو هتل‌ها بسیار کم است، می‌توان گفت میانگین کشوری درخواست رزرو هتل برای ایام نوروز کمتر از 15 درصد است. عموما این موقع سال میزان تقاضا برای رزرو بین 50 تا 60 درصد بود و علت این وضعیت نیز کرونا و تبلیغات شدید صداوسیما و مسئولین در مورد سفر نکردن است.وی در پاسخ به سوالی در مورد پراکندگی تقاضا برای خدمات هتل در شهرهای مختلف گفت: در بعضی شهرها مانند کیش درخواست رزرو هتل نسبت به دیگر شهرها بیشتر است اما مابقی شهرها تقریبا در یک سطح هستند.

رییس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: بسیاری از هتل‌ها در شهرهای مختلف به تعطیلی کشانده شده‌اند از ابتدای کرونا تا بهمن‌ماه؛ هتل‌ها 14 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان ضرر داده‌اند. هتل‌ها به زحمت خود را نگه داشته‌اند چراکه ضریب میانگین اشغال کشوری الان کمتر از 15 درصد است.وی در مورد وضعیت کارگران و کارکنان هتل‌ها بیان کرد: هتل‌ها کارگر اخراجی نداشتند اما بسیاری از کارگران پایان کار خورده‌ و به خاطر کرونا تعطیل شده‌اند. می‌توان گفت دو سوم کارکنان هتل‌ها در ایام کرونا تعطیل شدند تا بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند اما متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز بیمه بیکاری نگرفته‌اند.

محمدعلی فرخ‌مهر، رییس اتحادیه هتلداران تهران، نیز در گفتگو با ایلنا در مورد وضعیت هتل‌های تهران اظهار کرد: افزایش قیمتی رخ نداده است و قیمتی که الان اعمال می‌شود همان قیمت‌های سال گذشته است.وی افزود: جامعه هتلداران با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به کل هتلدارن تهران ابلاغ کرده است که باید به گردشگرانی که از 29 اسفند تا 15 فروردین به تهران می‌آیند 50 درصد تخفیف دهند. هتلدارها مجاز هستند که بیش از این هم تخفیف دهند اما تا 50 درصد را حتما باید اعمال کنند.  رییس اتحادیه هتلداران تهران تصریح کرد: تقاضا برای رزرو هتل‌های تهران در نوروز تقریبا صفر است. مهمان‌هایی هم که به به صورت معدود داشتیم از امروز شروع به تخلیه می‌کنند چراکه برای کارهای تجاری و اداری به تهران آمده بودند. از امروز منتظر هستیم که مهمانان نوروزی بیایند.وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت همه هتلداران متضرر بودند و مشکلات بسیار عدیده‌ای داشتند و بسیاری از هتلداران با گرفتن وام و فروش اموال و روش‌های دیگر توانسته‌اند هتل خود را دایر نگه دارند. الان حتی اگر بستر هم فراهم شود شرایط اقتصادی مردم به آنها اجازه سفر نمی‌دهد.


کد مطلب: 261611

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/261611/بیکاری-دو-سوم-کارکنان-هتل-ها-یک-سال-اخیر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir