به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۲۶۱۶۹۹
مرکز آمار ترکیه گزارش داد:

ایرانی‌ها کماکان صدرنشین خرید خانه در ترکیه هستند

گروه جامعه: مرکز آمار ترکیه گزارش داده است که ایرانی‌ها طی دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی در مجموع ۹۳۶ خانه در این کشور خریداری کرده و برای دومین سال متوالی، صدرنشین خریداران خانه در میان خارجی‌ها بوده‌اند.
ایرانی‌ها کماکان صدرنشین خرید خانه در ترکیه هستند
شهروندان ایرانی پارسال به رغم کرونا و بسته بودن مرزها با ترکیه، با خرید ۷۱۸۹ مسکن، رکورد سالانه خرید مسکن در ترکیه را شکستند.
با اینحال، جزئیات گزارش مرکز آمار ترکیه که دوشنبه ۲۵ اسفند منتشر شد، نشان می‌دهد شمار خرید ماهانه خانه توسط شهروندان ایرانی در ترکیه در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به ماههای پایانی پارسال تا نصف کاهش یافته است.
بیشترین تعداد خرید ماهانه خانه توسط ایرانی‌ها در ترکیه به ماه سپتامبر پارسال بر‌می‌گردد که نرخ دلار در ایران به حدود ۳۲ هزار تومان اوج گرفت و ایرانی‌ها در همین ماه ۹۰۸ مسکن در ترکیه خریداری کردند. بعد از ایران، شهروندان عراق، روسیه، افغانستان، قزاقستان، یمن، فلسطین، آلمان و آذربایجان بیشترین شمار خرید خانه در ترکیه طی دو ماه گذشته را داشته‌اند. بر اساس این گزارش، در مجموع ۵۷۰۷ خانه در ترکیه طی ماه‌های ژانویه و فوریه به خارجی‌ها فروخته شده که نسبت به دور مشابه پارسال ۲۷ درصد کاهش داشته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها