به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۶۱۷۷۹

از تنگه بسفر تا کاخ توپکاپی در سفر به استانبول ترکیه

گروه گردشگری: سفر به شهر استانبول گشت و گذاری تمام عیار و منحصر بفرد است و شانس بودن در دوقاره اسیا و اروپا را به شما خواهد داد‌. این شهر شگفت انگیز دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که بخش بزرگی از آن به بازدید از آثار باستانی و اماکن تاریخی هزار ساله مربوط می‌گردد‌. و اغلب گردشگران در ادامه از طبیعت زیبای این شهر دیدن می‌کنند و گشتی یک روزه در جزایر پرنس خواهد داشت‌.
از تنگه بسفر  تا کاخ توپکاپی در سفر به استانبول ترکیه
بر اساس مطلب سایت گردشگری سفر باتو‌، سپس به بازدید از تنگه بسفر و مناظر زیبای دریای مرمره و خلیج شاخ طلائی خواهند رفت‌. خیابان‌های این شهر نیز همانند یک موزه و یا گالری هنری بوده و شما را به قدم زدن و وقت گذرانی ترغیب می‌کند و خیابان استقلال و میدان تقسیم یکی از پر جاذبه ترین خیابان‌های این شهر است که به پاتوق گردشگران تبدیل شده است‌.
سفر به شهر استانبول با تور استانبول‌، به مانند سفری به دور دنیاست زیرا این شهر تاریخی دارای چهره ای دو گانه بوده و به طرزی هنرمندانه سنت را با زندگی مدرن در هم آمیخته است‌. در ادامه باید افزود جاذبه‌های دیدنی این شهر بقدری زیاد است که برای تماشای تک به تک آنها به ماه‌ها زمان دارید و حتی شمارش و نام بردن آنها تنها در یک مطلب امکان پذیر نیست‌. از این رو در ادامه مطلب شما را با برخی از معروف ترین و البته پر طرفدارترین جاذبه‌های تفریحی در این شهر آشنا می‌کنیم‌. پس با ما همراه باشید :

تنگه بسفر
تنگه بسفر نقطه ای است که شهر استانبول را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تبدیل نموده و دریای مرمره و دریای سیاه در هر سوی آن قرار گرفته است‌. این منطقه یکی از زیباترین مناطق این شهر بوده و جاذبه‌های دیدنی فراوانی در اطراف آن واقع شده است‌. تنگه بسفر در حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است و در حوالی آن رستوران‌ها و کافه‌های بیشماری نیز دیده می‌شود که با دارا بودن محیطی گرم و دوست داشتنی و همچنین منظره ای زیبا رو به دریا لحظات بیادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زنند‌. همانطور که گفتیم بسیاری از آثار تاریخی شهر در حوالی همین تنگه به چشم خورد که معروفترین آنها عبارتند از :  کاخ چراغان و دولما باغچه‌، موزه زکی پاشا‌، مسجد اورتاکوی و قلعه‌های سنگی‌.
پس سفر باتو پیشنهاد می‌کند‌،  در تور ترکیه ارزان لحظه آخری و حین اقامت در این شهر حداقل یک روز را به تماشای منظره زیبای تنگه بسفر بروید و از آثار تاریخی این منطقه نیز بازدید کنید‌.

کاخ توپکاپی
کاخ باشکوه توپکاپی یکی از برجسته ترین آثار تاریخی شهر استانبول است که به دست عثمانیان ساخته شده و به مدت چهارصد سال محل اقامت و مقر فرماندهی قدرتمندترین سلاطین این سلسله بوده است‌. این کاخ در محل تلاقی تنگه بسفر‌، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار دارد و اکنون به موزه تبدیل شده و با وجود جاذبه‌های دیدنی شگفت انگیز‌، سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیاست‌. همچنین باید افزود این بنا در سال 1985 میلادی توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است‌. برای بازدید از این کاخ حداقل به سه الی چهار ساعت زمان نیاز خواهید داشت و بازدید از ان بقدری جذاب خواهد بود که بی انکه متوجه باشید ساعت‌ها در ان به گشت و گذار می‌پردازید‌.
در سمت راست درختان سرو سر به فلک کشیده ای را خواهید دید که در حدود چهار قرن قدمت دارند و مطبخ‌های کاخ نیز در همین قسمت قرار دارند‌.  در قسمت چپ کاخ نیز بخش پرطرفدار و بسیار جالب حرمسرا قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید‌.  سومین بخش کاخ شامل سالن اجتماعات‌، کتابخانه احمد سوم و همچنین نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده‌ها‌ی آن‌ها است‌، که تماشای آن جذاب خواهد بود‌. در این قسمت با مجموعه ای شگفت انگیز از جواهرات و اشیاء قیمتی و همچنین مجموعه ای از دست نوشته‌های سلاطین روبرو می‌شوید و از همه مهم تر  ردای حضرت محمّد (ص) در این مکان نگهداری می‌گردد‌.  همچنین تور کیش را از دست ندهید.

بازار ادویه فروشان
بازار ادویه فروشان یکی از مکان‌های دیدنی و پر طرفدار در شهر استانبول است که البته مشابه آن در برخی از شهر‌های ایران نیز داریم‌. این بازار قرن‌ها قدمت داشته و از دوران حکومت عثمانی به یادگار مانده است‌. باید افزود بازار ادویه فروشان دومین بازار سر ‌پوشیده‌ در شهر استانبول است و بعد از بازار بزرگ استانبول بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است‌.  حین ورود به این بازار بوی خوش ادویه‌های عربی و آسیایی به مشام رسیده و شما را مشت می‌کند و هر چه جلوتر بروید با تنوع بیشتری از مواد خوراکی و شیرینی جات ترکی و همچنین انواع چای و قهوه روبرو می‌شوید‌.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها