به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۶۱۸۲۷

اروپا در حال بررسی دور جدید محدویت‌ کرونایی

اروپا در حال بررسی دور جدید محدویت‌ کرونایی
گروه جامعه: اروپا در حالی که برای افزایش سرعت اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا انتظار می‌کشد و در گیرودار کمبود واکسن، گرفتار موج سوم این بیماری شده است.به گزارش ایسنا، نخستین موج فراگیر این بیماری در بهار سال ۲۰۲۰ خودنمایی کرد و ایتالیا و فرانسه را با بزرگترین بحران بهداشتی دوران معاصر روبه رو ساخت و اکنون در آستانه بهار، نگرانی از موج جدید این بیماری گریبانگیر سیاستمداران و کادر درمان در این کشورها شده است.گاردین در گزارشی از اقدامات کشورهای اروپایی برای رویارویی با این موج جدید نوشته است که هم‌اکنون اروپا با بالاترین میزان ابتلا به کرونا از ابتدای ماه فوریه روبه رو شده است. گسترش جهش های جدید که سرعت انتقال بالاتری دارند به عنوان مقصر شیوع این موج شناخته شده است.اکنون کشورهای اروپایی موضوع اجرای دور جدید و گسترده محدودیت‌ها را مدنظر قرار داده‌اند. در ایتالیا نرخ ابتلای روزانه به بیش از ۲۷ بیمار در هر شبانه روز رسیده است. روز جمعه ۱۴ مارس ۳۸۰ ایتالیایی دیگر نیز جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند. نخست‌وزیر ایتالیا در پاسخ به نگرانی عمومی درباره افزایش شمار بیماران گفت که از رویدادهای بهار گذشته درس گرفته‌اند و تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا مانع تکرار آن بحران شوند.
 
از روز گذشته (دوشنبه) در ایتالیا مجددا مقررات منع تردد غیرضروری به اجرا در آمده و مغازه‌های غیرضروری و رستوران‌ها تعطیل شدند.پاریس هم به عنوان آلوده‌ترین شهر فرانسه در زمینه بیماری کرونا مجددا وضعیت ناگواری دارد. وزیر بهداشت فرانسه در یک مصاحبه گفته است که وضعیت این شهر نگران‌کننده است و هر ۱۲ دقیقه یکی از اهالی پایتخت فرانسه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود.کادر درمان فرانسه از مقام‌های سیاسی خواسته‌اند تا پیش از آنکه فاجعه جدیدی رخ دهد مقررات کرونایی را به اجرا بگذارند.همچنین آلمان که در هفته‌های گذشته با کاهش نرخ ابتلای جدید به کرونا روبه‌رو بود مجددا آماری صعودی یافته است. روز یکشنبه حدود ۱۳ هزار بیمار جدید در این کشور ثبت شد و مقام‌های بهداشتی گفته‌اند که موج سوم کرونا در آلمان آغاز شده است.لهستان نیز در روز چهارشنبه گذشته حدود ۱۷ هزار بیمار جدید داشت. این رقم بالاترین میزان از ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ است. دولت لهستان اعلام کرده است که در حال بررسی برای اعمال مقررات کرونایی است.
هم‌اکنون در این کشور برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است. مدارس تعطیل شده و رستوران‌ها نیز نباید غذا سرو کنند و تنها به صورت بیرون‌بر فعالند.
دو کشور دیگر اروپای شرقی یعنی مجارستان و چک نیز وضعیت وخیمی یافته‌اند. شمار بیماران و مرگ در اثر کرونا افزایش یافته است. کادر درمان این کشور می‌گویند که انتظار دارند در هفته‌های آتی وضعیت بدتر هم بشود.به گزارش ایندیپندنت،‌ همزمان با این رویدادها اروپا تلاش می‌کند تا برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا را روی ریل جدیدی قرار دهد و با تامین واکسن مورد نیاز کشورها، جهشی در مصون‌سازی جمعیت در این اتحادیه ایجاد کند.در همین رابطه امروز مقامات روسیه با انتشار بیانیه‌ای از حصول توافق با شرکت‌هایی از چهار کشور اروپایی برای آغاز تولید واکسن «اسپوتنیک وی» خبر دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها