به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۲۶۱۸۷۴

رونمایی از خمپاره‌های نقطه‌زن فوق مدرن

رونمایی از خمپاره‌های نقطه‌زن فوق مدرن
گروه بین الملل: وزارت دفاع و نیروی زمینی اسرائیل  از سیستم پدافند جدیدی در این کشور به نام آیرون استینگ "Iron Sting" رونمایی کرد. این سیستم هدف گیری و هدایت دقیق خمپاره انداز ۱۲۰ میلیمتری را با انحراف  تنها چند متر امکان پذیر می‌سازد و اولین نوع خود در جهان است.
روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آخارونوت" در گزارشی در این باره نوشته است که این سیستم هم برای نبرد میدانی و هم برای هدف‌گیری دقیق در مناطق مسکونی ساخته شده و می‌توان با آن ٰ«از زدن خسارت به ویژه در شهرها جلوگیری کرد».به گفته مقام‌های نظامی اسرائیل این یک برنامه «بسیار پیچیده و سیستمی بی‌نظیر» در جهان است. بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائيل گفته است: "این سیستم كه توسط صنایع اسرائیل در اختیار ارتش قرار گرفته، میدان نبرد را تغییر می دهد و واحدهای ما را با تجهیزات دقیق تر و موثرتر مجهز می‌كند."سازنده  "خمپاره‌های نقطه‌زن فوق مدرن" شرکت اسرائیلی البیت سیستم (Elbit Systems) از بزرگ‌ترین کنسرن‌های تجهیزات هوا فضا، فناوری الکترونیکی و تولیدات نظامی است و ۱۰ سال برای توسعه این نوآوری سرمایه‌گذاری کرده است. این سیستم در مرحله آزمایش بر نفربر M113 و خودروی نظامی Hummer-4X4 است. پس از پایان آزمایش‌های نهایی، تولید انبوه آن آغاز می شود تا نیروهای مسلح اسرائیل به زودی به سیستم خمپاره انداز جدید مجهز شوند.روزنامه "یدیعوت آهخارونوت" نوشته است که کارشناسان نظامی مدت هاست شاهد این روند هستند که درگیری‌ها از نبردهای عظیم میدانی بین ارتش‌های منظم به سمت نبردهای نامنظم با دشمنان حرکت می‌کند. اسرائیل می‌خواهد با رونمایی از یک سیستم دقیق خمپاره انداز خود را با شرایط جدید وفق دهد و از نظر فنی برتر از مخالفان خود باقی بماند. درگیری ارتش اسرائیل اغلب با نیروهای فلسطینی در نوار غزه یا نیروهای حزب‌الله لبنان است که به گفته این ارتش از غیرنظامیان گاه به به عنوان سپر زنده برای جنگ‌های نامنظم استفاده می‌کنند. اسرائیل می‌گوید این تاکتیک مقابله را برای این کشور بسیار دشوار می کند و اکنون به کمک "Iron Sting" می‌تواند بدون هدف قرار دادن ساختمان‌هایی که هدف آن نیستند یا محلی که غیرنظامیان در آن هستند، فقط مواضع دشمن را هدف بگیرد.
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها