به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ ساعت ۰۲:۴۳
کد مطلب : ۲۶۲۰۳۰

بازداشت صاحبان عروسی و عزا، سخت است

بازداشت صاحبان عروسی و عزا، سخت است
گروه جامعه: استاندار خوزستان گفت: سفر به شهرستان‌های قرمز و نارنجی خوزستان ممنوع است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم کسی به عنوان مسافر نوروزی در این شهرها تردد کنند و از ورود مسافران به این شهرها جلوگیری می‌شود.
قاسم سلیمانی‌دشتکی با اشاره به وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در خوزستان هنوز مطلوب نیست؛ متاسفانه هنوز عواقب و عوارض ویروس جهش‌یافته انگلیسی ادامه دارد اما روند بیماری با شیب ملایمی، نزولی شده است.
وی افزود: در حال حاضر هشت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند. اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شوند، به سرعت این شهرها نیز تغییر وضعیت خواهند داد. چند ایراد در خوزستان وجود دارد که یکی از ایرادات اصلی، تجمعات عزاداری، عروسی و حتی دورهمی‌های خانوادگی است. هر جمعیتی، کاروان مرگ است و نباید در این خصوص شکی داشته باشیم. در پی هر تجمعی، ده‌ها بستری و تعداد زیادی موارد مرگ وجود خواهد داشت. در این شرایط برگزاری تجمعات، عزاهای متعدد در پی خواهد داشت.متاسفانه با وجود اینکه ردیابی بیماران، قوی‌تر شده و روزانه به طور متوسط حدود ۲۰ هزار تست انجام می‌شود، این ویروس در بسیاری از اشخاص، شناخته‌شده نیست و در برخی موارد، افراد به ظاهر سالم، مبتلا هستند و ویروس را به جمعیت زیادی منتقل می‌کنند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: این ویروس، کشنده است و اگر فردی دیر به بیمارستان مراجعه کند، پس از ۲۴ ساعت دچار مشکل می‌شود بنابراین بزرگان اقوام و آحاد مردم باید به این مساله توجه و پویش "نه به تجمعات" را راه‌اندازی کنند زیرا این مراسم عزای مرگ افراد متعدد است. سفر به شهرستان‌های قرمز و نارنجی خوزستان ممنوع است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم کسی به عنوان مسافر نوروزی در این شهرها تردد کنند و از ورود مسافران به این شهرها جلوگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه سفر به شهرهای زرد و آبی از نظر قانونی منعی ندارد، تصریح کرد: توصیه می‌شود که مردم به شهرهای زرد و آبی نیز سفر نکنند زیرا ممکن است در این شهرها نیز افرادی ناقل ویروس باشند.اگر مردم همراهی کنند، از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و مراسم برگزار نشود؛ حداکثر در دو هفته این وضعیت ویروس جمع می‌شود اما اگر سفرها، مراودات، تجمعات، عزاداری‌های سنتی غلیظ و جشن‌های سنتی غلیظ ادامه یابد، مرگ‌های متعدد و متوالی به دنبال خواهد داشت و بیماری، قابل کنترل نخواهد بود و بیمارستان‌ها نیز گنجایش و ظرفیت پذیرش بیماران را نخواهند داشت.
سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: تعداد دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سایر مواردی که کمک حیاتی دارند، محدود است و اگر تعداد بیماران زیاد شود دچار مشکل می‌شویم بنابراین خالصانه از مردم تقاضا می‌کنم برای سلامتی خود، همکاری کنند. صاحبان عزا و جشن نیز برای سلامت دیگران و برای اینکه عامل مرگ یا قاتل غیرعمد دیگران نشوند، همکاری کنند.
وی افزود: به فرمانداران، اعضای شورای تامین و سایر مسئولان مرتبط نیز تاکید شده است که برخورد کنند. برای ما سخت است که جسد را دیر تحویل دهیم و صاحب عزای غرق در غم و غصه را بازداشت کنیم. همچنین برای ما سخت است که اولیای عروس و داماد را در اوج شادی بازداشت کنیم. مردم نگذارند کار به این مرحله برسد.
برچسب ها: خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها