به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۲۶۲۰۸۰

طرح سهمیه بندی برای غیرغربی‌ها در دانمارك

طرح سهمیه بندی برای غیرغربی‌ها در دانمارك
گروه بین الملل: مقامات دانمارک قصد دارند به منظور جلوگیری از ایجاد "جوامع موازی"، برای سکونت افرادی که تبار اروپایی و آمریکایی ندارند سهمیه تعیین کنند. طبق طرح جدید نباید سهم ساکنان غیرغربی در مناطق مسکونی دانمارک از ۳۰ درصد فراتر برود.
مته فردریکسون، رهبر ۴۳ ساله حزب سوسیال دموکرات دانمارک و نخست وزیر این کشور در ارتباط با مهاجرت سیاست سختگیرانه‌ای دارد. او قبلا در کارزار انتخاباتی‌اش در ژوئن ۲۰۱۹ قول داد در صورت نخست‌وزیر شدن، شمار مهاجران را از کشورهای غیرغربی محدود کند.دولت دانمارک اکنون برای جلوگیری از "ظهور جوامع موازی" در کشورش دست به کار شده است.
وزارت کشور دانمارک در کپنهاگ پیش‌بینی می‌کند با چاره‌اندیشی‌های جدید، طی ده سال آینده در مناطق مسکونی دانمارک سهمیه "ساکنانی که تبار اروپایی و آمریکایی" ندارند بیش از ۳۰ درصد نخواهد بود.وزارت کشور دانمارک اعلام کرد "قانون جدید سهمیه‌بندی مناطق مسکونی" را با سایر احزاب پارلمان مورد بررسی قرار دهد.طبق گفته مقامات این وزارتخانه اگر بسیاری از مهاجران با منشا غیرغربی و فرزندان آنها در مناطق خاصی زندگی کنند، خطر تشکیل جوامع موازی مذهبی و فرهنگی در آنجا افزایش می‌یابد، بنابراین دولت برای تاسیس مناطق مسکونی مختلط  برنامه‌ریزی می‌کند.وزیر کشور دانمارک گفت: کشورش سال‌های زیادی چشم خود را بر این مسئله بسته و فقظ زمانی که مشکلات ادغام خارجیان مطرح بوده وارد عمل شده است.دانمارک جزو کشورهای اروپایی است که قوانین سختگیرانه‌ مهاجرت را دنبال می‌کند.مته فردریکسن، نخست‌ وزیر سوسیال دموکرات پیروزیش در اخرین انتخابات پارلمانی را مدیون تبلیغ و اعمال اعمال سیاست‌های سختگیرانه‌ در زمینه مهاجرت و پناهنده‌پذیری است.


 
برچسب ها: دانمارک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها