به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۶۲۱۱۸

چگونه در سال جدید تأثیرگذارتر باشیم؟

چگونه در سال جدید تأثیرگذارتر باشیم؟
گروه جامعه:آغاز سال جدید برای بسیاری از افراد یک شروعی تازه است، چون می‌توانند از فرصت خود استفاده کنند و در سال پیش رو، تاثیرگذاری بیشتری را از خود نشان دهند.به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شروع یک سال جدید همیشه یک دوره هیجان‌انگیز را نشان می‌دهد. برای بسیاری از مردم، این مسئله یک شروع تازه، یک سال کاملاً جدید پر از امکانات کاملاً جدید است.اگر در این سال جدید به شروع جدیدی نیاز دارید، من از شما دعوت می‌کنم با پیروی از این هفت نکته برای تأثیرگذاری بیشتر در سال جدید بیشترین استفاده را ببرید.

اهدافتان را برای سال جدید تعیین کنید
قبل از رسیدن به اهداف خود، ابتدا باید آن‌ها را تعیین کنید.این اهداف باید بیش از مصوبات عادی سال نو باشد که با توجه به زمان دیگر فراموش شده‌اند. آن‌ها باید تعهدات جدی باشند که شما در طول سال آینده دنبال می‌کنید.
اهداف مشخصی که تعیین می‌کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد. این اهداف می‌توانند به سلامتی، روابط شما، شغل شما یا هر چیز دیگری مربوط باشند.قسمت مهم این است که شما اهدافی را انتخاب کنید که برای شما معنی داشته باشند و آن‌ها را دنبال کنید تا این اهداف به واقعیت تبدیل شوند.

به یاد داشته باشید که هرگز جایی ثابت نیستید
بسیاری از افراد در موقعیت‌های منفی باقی می‌مانند، زیرا احساس می‌کنند در آنجا گیر کرده‌اند و هیچ فرصتی برای فرار ندارند.واقعیت این است که شما ناخدای کشتی زندگی خود هستید. اینکه کجا باشید و با چه کسی باشید، کاملاً به خود شما بستگی دارد.به جای اینکه در یک موقعیت گیر کنید، زندگی خود را در سال بعد کنترل کنید و به سمت هر آنچه که شادی و رضایت شما را به همراه دارد، حرکت کنید.

به خودتان نظم و انضباط دهید
شما هرگز نمی‌توانید توانایی فردی را که نظم دارد، دست کم بگیرید.اهداف شما، چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستید و وظایفی که باید انجام دهید، همگی می‌توانند برطرف شوند به شرط اینکه انضباط کافی داشته باشید.
در سال بعد، یک نگرش قاطع و منظم را امتحان کنید. به یاد داشته باشید، تنها چیزی که بین شما و اهداف شما ایستاده است، خودتان هستید. اگر بتوانید از این مانع عبور کنید، بدون شک در سال جدید بسیار تأثیرگذارتر خواهید بود.

خودتان را ارزیابی کنید
درونگرایی صادقانه صفتی است که واقعاً افراد کمی از آن برخوردار هستند. با این حال، برای کسانی که می‌توانند نور را به درون خود بتابانند و صادقانه تمام نقاط قوت و کاستی خود را ارزیابی کنند، درون‌نگری و ارزیابی خود می‌توانند فوق‌العاده ارزشمند باشند.اگر مطمئن نیستید که این نقاط قوت و ضعف چیست، به حداکثر رساندن نقاط قوت و غلبه بر نقاط ضعف خود دشوار است.در سال جدید، هر از گاهی وقت بگذارید و قدمی به عقب بردارید و تأمل کنید. خود، اقدامات و عملکرد خود را ارزیابی کنید، سپس از اطلاعاتی که به دست می‌آورید استفاده کنید تا از هر لحاظ می‌توانید خود را بهتر کنید.

یاد بگیرید چگونه «نه» بگویید
«بله» همیشه پاسخ درست نیست.مسئله‌ای به نام خود کم بینی وجود دارد و افراد با همین نگرش حاضر به انجام کار‌هایی می‌شوند که از پس آن‌ها بر نمی‌آیند.شما فقط درصورتی موثر خواهید بود که یاد بگیرید چگونه می‌توانید تمرکز خود را به مهم‌ترین اهداف و وظایف خود اختصاص دهید. قرار نیست همه چیز یک استفاده ارزشمند یا حتی لذت‌بخش از وقت شما باشد و اغلب لازم است که فرصت‌های کم‌اهمیت را رد کنید تا فرصت‌هایی را که بیشترین معنی را دارند، فراهم کنید.

برخی از کار‌ها را به دیگران محول کنید
درست مثل این که هر کاری به بله گفتن نیاز ندارد، هر کاری هم به توجه شخصی شما نیاز ندارد.در واقع، کاملاً محتمل است که افراد اطراف شما از نقاط قوت و مهارتی برخوردار باشند که آن‌ها را قادر می‌سازد نسبت به انجام یک کار خاص مقابله کنند.بهترین رهبران می‌دانند که چگونه این نقاط قوت را در افراد دیگر تشخیص دهند و وظایف را به مؤثرترین روش ممکن تفویض کنند. البته همه در موقعیتی نیستند که قادر به محول کردن وظایف باشند. اگر شما در این موقعیت قرار دارید، از نقاط قوت افراد اطراف خود استفاده کنید و یاد بگیرید که چگونه در سال جدید کارهایتان را به دیگران بسپارید.

زندگی خود را پاکسازی کنید
بی‌نظمی می‌تواند به اشکال مختلفی وجود داشته باشد و هیچ یک از آن‌ها مفید نیستند. ممکن است در فضای کار خود بی‌نظمی فیزیکی داشته باشید که انجام یک کار را برای شما دشوارتر می‌کند و یا ممکن است این بی‌نظمی احساسی باشد که مانع لذت بردن از زندگی و رسیدن به اهداف خود شوید.زندگی شما هر چه نامرتب و آشفته است، سال بعد را سالی کنید که خانه را تمیز می‌کنید و یک مکان منظم و مرتب برای شروع کار خود و رسیدن به اهداف خود آماده خواهید کرد.
برچسب ها: موفقیت در زندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها