به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۶۲۱۶۵

سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری گوگل در آمریکا

سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری گوگل در آمریکا
گروه علم و فناوری: شرکت گوگل اعلام کرد که با توجه به افزایش ترافیک اینترنت به دلیل قرنطینه و استفاده بيشتر مردم و شرکت‌های تبلیغاتی از روش‌های بازرگانی آنلاین، بیش از ۷ میلیارد دلار در تاسيس دفاتر و مراکز جدید مدیریت داده در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
حجم سرمایه‌گذاری این شرکت در این زمینه طی سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۳ میلیارد دلار بود.شرکت گوگل در بخشی از بیانیه خود گفت دفاتر و مراکز جدید مدیریت داده‌ها در ایالت‌های نبراسکا، کارولینای جنوبی و تگزاس دایر خواهند شد. حدود یک میلیارد دلار دیگر نیز به دفاتر مرکزی شرکت گوگل در ایالت کالیفرنیا اختصاص خواهد یافت.
این سرمایه‌گذاری‌های جدید در شرایطی صورت می‌گیرد که اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال به دلیل پیامدهای قرنطینه و رواج دورکاری در یک سال گذشته و همچنین هزینه بالای دفاتر مرکزی خود در «سیلیکون ولی» و مالیات سنگین در ایالت کالیفرنیا بخشی از فعالیت‌های خود را به ایالت‌های دیگر منتقل کرده‌اند.مدیریت گوگل اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری‌های جدید حداقل ده هزار شغل تمام وقت ایجاد خواهد کرد.بخش اعظم این سرمایه‌گذاری به تقویت شبکه اینترنتی گوگل برای ارسال ‌ایمیل و سایر خدمات آنلاین اختصاص خواهد یافت که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا تعداد کاربران و مراجعان آن افزایش یافته است.
سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، گفت: این شرکت می‌خواهد در روند احیای اقتصادی آمریکا مشارکت کند و با این سرمایه‌گذاری جدید فعالیت خود را در ۱۹ ایالت گسترش می‌دهد و در چند ایالت دیگر برای اولین بار دفاتری تاسیس خواهد کرد. پیچای افزود: «همان‌طور که در گذشته بر تعهد خود به برابری نژادی در عرصه اشتغال تاکید کرده‌ایم بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری‌ها به نقاطی اختصاص خواهد یافت که ترکیب جمعیتی و نژادی متنوعی دارند».
در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال از جله گوگل به دلیل احاطه ارتباطات و آگهی‌های بازرگانی زیر ذره‌بین قرار گرفته و با توجه به محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس و روی‌آوری بیشتر مردم به خدمات آنلاین قدرت اقتصادی این شرکت‌ها افزایش یافته است.پرونده‌های ضد انحصاری علیه شرکت گوگل هم‌اکنون در آمریکا و کشورهای دیگر در حال بررسی است.
دولت آمریکا در اکتبر سال گذشته با شکایت از گوگل به نهادهای مسئول مقابله با انحصار تجاری، این شرکت را به «انحصار غیرقانونی» در عرصه جستجو و آگهی‌های اینترنتی متهم کرد. ده‌ها ایالت آمریکا نیز در ماه دسامبر گذشته از گوگل به دلیل «سوءاستفاده از احاطه خود بر جستجوی اینترنتی با هدف حذف شرکت‌های رقیب» شکایت کردند.درآمد شرکت «آلفابت»، مالک گوگل، در سال ۲۰۲۰ به ۱۸۲ میلیارد دلار افزایش یافت و سود خالص آن با ۱۷ درصد افزایش به حدود ۴۰ میلیارد دلار رسید.شرکت گوگل در گزارشی از بیلان کار خود در سال ۲۰۲۰ گفت: «خدمات گوناگون شرکت ما به خلق ۴۲۶ میلیارد دلار فعالیت اقتصادی برای بیش از دو میلیون شرکت اقتصادی، نهادهای غیرانتفاعی، ناشران و سایر فعالان اقتصادی کمک کرده است».

 
برچسب ها: گوگل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها