به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۶۲۲۰۲

آیاکرونا ریسک ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد

آیاکرونا ریسک ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد
گروه علمی: گروهی از پزشکان انگلیسی، ارتباطاتی بین کرونا و دیابت یافته اند، گروهی از دانشمندان از سراسر جهان بر این باورند که شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد کرونا می‌تواند باعث دیابت در برخی از بیماران شود.پروفسور فرانچسکو روبینو، از کالج کینگ لندن، خواستار تحقیق کامل در مورد ارتباط احتمالی این دو بیماری است. برخی از پزشکان، افزایش میزان دیابت نوع ۱ و ۲ را در افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، مشاهده کرده اند.

پزشکان در حال بررسی این احتمال هستند که ویروس کرونا با ایجاد اختلال در متابولیسم قند می‌تواند شکل کاملاً جدیدی از دیابت را القا کند. روبینو برای اولین بار با همکارانش درباره افزایش ابتلا به دیابت گمانه زنی‌هایی کردند، محققان گزارش‌هایی را از بیش از ۳۵۰ پرونده دریافت کرده اند که این فرضیه را تایید می‌کند.اکنون ما فکر می‌کنیم که این فرضیه احتمالاً درست است، توانایی ویروس در ایجاد سوء عملکرد متابولیسم قند وجود دارد. اما اگر پیوند بیولوژیکی وجود داشته باشد، اثبات آن بدون داشتن پایگاه داده‌های بزرگ، دشوار است.

دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده اند که از آنجایی که Sars-CoV-۲ با گیرنده‌ای به نام ACE-۲ ارتباط برقرار می‌کند و در سلول‌های مختلفی از اندام‌ها از جمله پانکراس نفوذ می‌کند، می‌تواند متابولیسم قند را مختل کند. توضیح بالقوه دیگر پاسخ آنتی بادی پرتحرک بدن است که برای مقابله با ویروس، واکنش بیش از حد و حمله به اعضای اصلی برای حفظ سطح طبیعی گلوکز انجام می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها