به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۶۲۲۲۴

ایران و اسرائیل عامل تغییرات جدید در خاورمیانه

ایران و اسرائیل  عامل تغییرات جدید در خاورمیانه
گروه بین الملل: نخست وزیر اسرائیل گفت: تغییرات چشمگیر در عرصه امنیتی و سیاسی خاورمیانه نتیجه ظهور دو قدرت یعنی ایران و اسرائیل است.
بنیامین نتانیاهو گفت: قدرت گرفتن اسرائیل حاصل سیاست‌های او برای تمرکز بر قدرت اقتصادی و نظامی بوده است که توان دیپلماتیک این کشور را نیز تقویت کرده‌اند.
نخست وزیر اسرائیل در ادامه تاکید کرد که قدرت اسرائیل و همچنین مبارزات بین‌المللی او علیه «تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای»، زمینه ساز نزدیک شدن بسیاری از کشورهای عربی با اسرائیل شد.بنیامین نتانیاهو در سال‌های گذشته نیز همین اظهارات را مطرح کرده بود که رویکرد اسرائیل در مقابله با ایران باعث نزدیکی روابط کشورهای عرب و اسرائیل شده است.
عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که روابط آنها با ایران تیره شده است، تهران را به دخالت در امور خود متهم می‌کنند.
بنیامین نتانیاهو در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت مرزهای شمالی اسرائیل تأکید کرد که بیشتر چالش‌های امنیتی اسرائیل در نهایت از ایران ناشی می‌شود و بدون حمایت تهران ، حزب الله لبنان به سرعت سقوط خواهد کرد.اسرائیل حضور نیروهای مرتبط با ایران در مرز شمالی خود با سوریه را خط قرمز می‌داند و به همین دلیل طی سال‌های اخیر بارها مواضع نیروهای ایرانی و شبه نظامیان مورد حمایت ایران را در سوریه هدف حملات خود قرار داده است.بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، هم ماه گذشته گفته بود که کشورش «تقریبا هر هفته» دست به اقداماتی در سوریه می‌زند تا مانع فعالیت‌های نظامی ایران شود.
بنیامین نتانیاهو همچنین از پیشرفت سریع روابط اسرائیل با امارات متحده عربی استقبال کرد و گفت: «صلح بین رهبران» کشورها به صلح بین ملت‌ها تبدیل شد.
اشاره نخست وزیر اسرائیل به عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات در چارچوب «پیمان‌های ابراهیم» است. این پیمان به کوشش جامع دولت دونالد ترامپ برای نزدیک کردن اسرائیل به کشورهای عرب و مسلمان محقق شد.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها