به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۲۶۲۲۶۵

روسیه زمین‌های اتباع بیگانه در كریمه را ضبط کرد

روسیه زمین‌های اتباع بیگانه در كریمه  را ضبط کرد
گروه بین الملل: دولت روسیه هزاران قطعه ملک و زمین متعلق به "اتباع بیگانه" را در مناطق ساحلی کریمه تصرف کرد. اعتراض اوکراین نتوانست از تصرف مستغلات که به فرمان ولادیمیر پوتین صورت می‌گیرد، جلوگیری کند. روسیه علت امر را "الزامات امنیتی" را عنوان کرده است.
طبق بخشنامه‌ای که  سال پیش به امضای ولادیمیر پوتین رسید، به صاحبان املاک یک سال فرصت داده شده بود که تکلیف مالکیت زمین خود را روشن کنند.مالکان می‌توانستند ملک خود را به شهروندان یا شرکت‌های روسیه بفروشند اما بسیاری از آنها گفته‌اند که به علت  پاندمی کرونا و محدودیت مسافرت، نتوانسته‌اند به وضعیت املاک خود رسیدگی کنند.بر این اساس اعلام شد زمین‌هایی که همچنان در تملک خارجیان هستند، توسط دولت روسیه ضبط می‌شوند.عمارت‌ها یا بناهای مسکونی از این قانون مستثنی شده‌اند.بسیاری از خارجیان در مناطق ساحلی و زیبای کریمه، که از نظر قوانین بین‌المللی متعلق به اوکراین است، ملک و زمین خریده بودند.دولت روسیه "الزامات امنیتی" و شرایط خاص کرانه ساحلی را برای مقررات سلب مالکیت عنوان کرده است.
هزاران ملکی که اکنون به تصرف دولت روسیه درآمده‌اند، به اتباع ۵۵ کشور تعلق دارند و از همه بیشتر به شهروندان اوکراین. برخی از شهروندان آلمان، استرالیا و اسرائيل نیز در این شبه جزیره صاحب زمین هستند.اوکراین سال گذشته به بخشنامه دولت روسیه اعتراض کرد و به نهادهای بین‌المللی شکایت برد.روسیه ۷ سال پیش شبه جزیره کریمه را به دنبال رفراندمی مناقشه‌انگیز به قلمرو خود منظم کرد.جامعه بین‌المللی، کریمه را همچنان بخشی از سرزمین اوکراین می‌داند. اتحادیه اروپا و آمریکا، به خاطر ملحق کردن کریمه، تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کردند.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها