به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۲۶۲۲۹۱

یک علت غیرمنتظره که منجر به سکته می‌شود

یک علت غیرمنتظره که منجر به سکته می‌شود
گروه علمی:وقوع سکته مغزی یا قلبی عوامل مختلفی دارد، اما برخی عوامل آن هنوز ناشناخته است. دلایل زیادی برای سکته مغزی وجود دارد که ممکن است ناشی از عوامل استرس زا یا موارد دیگر باشد، اما آخرین مطالعه وجود عواملی را نشان می‌دهد که یا از آن‌ها بی اطلاع هستیم و یا انتظار آن‌ها را نداریم.سایت خبری پزشکی "Medical News Today" گزارش داده است که افراد مبتلا به التهاب لثه بیشتر دچار حمله قلبی و مغزی می‌شوند.
 
توماس ون دایک، سرپرست تیم تحقیق برای مطالعه انجام شده توسط دانشکده دندانپزشکی هاروارد در بوستون، گفت: اگر شما بیماری قلبی عروقی دارید، التهاب لثه را نادیده نگیرید؛ زیرا ممکن است خطرناک‌تر شده و فرد را مستعد حملات قلبی کند.این مطالعه نشان داد افرادی که در ابتدای مطالعه التهاب فعال در لثه داشتند، بیشتر دچار بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی می‌شوند.

التهاب لثه و بیماری‌های قلبی معمولاً با عوامل مختلفی از جمله سیگار کشیدن، فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا همراه است.محققان دلیل این امر را این واقعیت دانستند که باکتری‌هایی که در التهاب لثه ظاهر می‌شوند از طریق خون در بدن گردش می‌کنند و منجر به عفونت در رگ‌های خونی قلب و همچنین بروز عفونت در دریچه‌های قلب می‌شوند.
برچسب ها: سکته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها