به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : ۲۶۲۳۱۱

حمله نیروی هوایی ترکیه به مواضع کردها

حمله نیروی هوایی ترکیه به مواضع کردها
گروه بین الملل: کنشگران حقوق بشر از حمله هوایی ترکیه به مناطق کردنشین در شمال سوریه خبر دادند.  ترکیه به موازات سرکوب کردهای سوریه، در داخل این کشور هم بیش از پیش به کردها و مدافعان آنها فشار می‌آورد.
به گفته سازمان سوری دیدبان حقوق بشر، یک جنگنده ارتش ترکیه  پایگاه‌های نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در نزدیکی عین عیسی بمباران کرد.
ارتش ترکیه آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۹ به این مناطق حمله کرد. ترکیه کوشیده بود در حمایت از شاخه‌ای از شبه‌نظامیان سوری بر حدود ۱۲۰ کیلومتر نوار مرزی مسلط شود؛ به رغم این کوشش، شهر استراتژیک عین عیسی و پیرامون آن در تصرف نیروهای کرد باقی ماند.افراد مسلح "نیروهای دموکراتیک سوریه" زیر رهبری سازمان "یگان‌های مدافع خلق" فعالیت دارند که برای خودگردانی در این منطقه مبارزه می‌کند. دولت ترکیه سازمان یادشده را از متحدان "حزب کارگران کردستان" (پ‌ک‌ک) می‌داند و آن را گروهی تروریستی تلقی می‌کند.ترکیه که از مبارزه کردهای این کشور در جهت حقوق و اختیارات بیشتر بیم دارد، با هرگونه قدرت‌گیری کردها در کشورهای همسایه، از جمله سوریه، مقابله می‌کند.در روزهای اخیر ترکیه بار دیگر به سرکوب کردهای کشور در کنار سخنگویان و حامیان اقلیت کرد، شدت بخشیده است. در همین راستا دولت ترکیه به فشار بر "حزب دموکراتیک خلق‌ها" افزوده و ده‌ها نفر از تلاشگران آن را دستگیر کرده است.
پارلمان ترکیه نیز حزب یادشده، را به همکاری با حزب کارگران کردستان متهم کرده، ممنوع ساختن آن را تدارک می‌بیند.
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها