به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۶۲۳۷۸

حضانت فرزند زمان فوت پدر برعهده کیست؟

حضانت فرزند زمان فوت پدر برعهده کیست؟
گروه جامعه:براساس قانون پس از فوت پدر حضانت فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد.حضانت از آن از جمله موارد قانونی و حقوقی مهم در قانون است درباره این موضوع و در قانون موضوعات متعددی مطرح شده اما درباره اینکه حضانت فرزند در زمان وفات پدر بر عهده چه کسی است باید به نکاتی توجه داشت.گاهی اوقات بعد از به دنیا آمدن کودک پدر او به دلایلی مانند تصادف، جان خود را از دست می دهد که در این موارد و برابر قوانین ایران در صورت فوت پدر، حضانت طفل به مادر می رسد.
 
در صورت وقوع چنین امری حتی اگر جد پدری یا قیم بچه زنده باشد، بازهم مادر سرپرست کودک می‌شود.البته باید توجه داشت که یک شرط در این میان وجود دارد و آن هم این است که اگر کسی بتواند ناشایستگی مادر در نگهداری از کودک را ثابت کند حضانت از او گرفته می‌شود.البته مادر نمی تواند برای نگهداری فرزند خود تقاضای اجرت کند، زیرا نگهداری فرزند حق و وظیفه مادر است البته این امر شامل نفقه طفل نمی شود و مادر می تواند تقاضای نفقه برای کودک خود کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها