به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۶۲۴۱۹

کشورهایی که بیشترین واکسین کرونا را دارند

کشورهایی که بیشترین واکسین کرونا را دارند
گروه جامعه: در زمینه واکسیناسیون کووید۱۹ اسرائیل "موفق‌ترین" کشور به‌شمار می‌رود و از برنامه ایالات متحده به عنوان "پرسرعت‌ترین" نام برده می‌شود. آلمان در میزان درصد واکسیناسیون جمعیت کشور در رتبه پایینی قرار گرفته است.
آوریل سال گذشته کاخ سفید برنامه واکسیناسیون ۲۰ میلیارد دلاری خود علیه ویروس جدید کرونا (سارس‌کوو۲) و بیماری ناشی از آن (کووید۱۹) را آغاز کرد.واشنگتن در این راستا برنامه روند تأیید واکسن‌ها و تولید انبوه آنها را ساده کرد و به شرکت‌ها هزینه زیادی برای تحقیق و پیش‌سفارش واکسن‌ها قبل از تأیید آنها داد.به این ترتیب راه برای واکسیناسیون در سطح گسترده در آمریکا آماده شد و به آنجا رسید که شهروندان ایالات متحده شش ماه زودتر از مدت زمانی که در شرایط عادی لازم برای واکسیناسیون است، واکسینه می‌شوند.البته بودجه این برنامه افزایش یافت و تاکنون به دو تریلیون دلار رسیده است.بر این اساس بود که جو بایدن هنگام ادای سوگند ورود به کاخ سفید وعده داد، تلاش می‌کند ظرف "۱۰۰ روز آینده" به ۱۰۰ میلیون آمریکایی واکسن برساند.
رئیس جمهور آمریکا اکنون می‌تواند با افتخار بگوید که پس از حدود دو ماه به وعده خود عمل کرده است. در این کشور تا روز ۱۸ ماه مارس (۲۸ اسفند) حدود ۱۱۶ میلیون نفر یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند. بر اساس آمار "اشتاتیستیکا"، در سراسر دنیا تا این روز ۴۱۰ میلیون و ۶۹۸ دوز واکسن مصرف شده است.
در فهرست این وبسایت آماری، پس از آمریکا، چین با ۶۴ میلیون و ۹۸۰ هزار دوز بیشترین شمار واکسیناسیون را داشته است. در رده‌های بعدی هند (۳۸ میلیون و ۹۲۲ هزار دوز)، بریتانیا (۲۷ میلیون و ۶۱۵ هزار دوز)، برزیل (۱۴ میلیون و ۹۳۶ هزار دوز)، ترکیه (۱۲ میلیون و ۷۰۸ هزار دوز)، آلمان (۱۰ میلیون و ۶۸ هزاردوز)، اسرائیل (۹ میلیون و ۶۱۰ هزار دوز)، روسیه (۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز)، فرانسه (حدود ۸ میلیون دوز) و امارات متحده عربی (حدود ۷ میلیون دوز) قرار گرفته‌اند.
با احتساب درصد واکسیناسیون، یعنی میزان دوز مصرفی به ازای جمعیت بالای ۱۶ سال یک کشور، اسرائیل با توجه به شمار شهروندانی که در دور دوم واکسینه شده‌اند، با حدود ۱۱۰ درصد بیشترین میزان واکسینه را داراست.برای تعیین فهرست "موفق‌ها" به ازای هر فرد یک دوز واکسن حساب می‌شود اما کشوری مثل اسرائیل که بیش از ۷۰ درصد شهروندان بالای ۱۶ سال خود را یک دور واکسینه کرده و نوبت به دوز دوم واکسن رسیده است، می‌تواند بگوید که در تناسب با جمیعت کشور ۱۱۰ درصد واکسینه داشته است.در فهرست "اشتاتیستیکا" پس از اسرائیل امارات متحده عربی قرار گرفته است (با ۶۷،۵ درصد واکسیناسیون) و سپس بریتانیا (۳۹ درصد)، شیلی (۳۸،۸ درصد) ، بحرین (حدود ۳۴ درصد)، ایالات متحده (حدود ۳۳ درصد)، صربستان (۳۰ درصد)، قطر (۱۸درصد)، مراکش (۱۷ درصد) وآلمان (۱۲ درصد) جا گرفته‌اند.

 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها