به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۲۶۲۴۲۰

نگرانی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان

نگرانی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان
گروه بین الملل: لوید آستین، وزیر دفاع جدید ایالات متحده در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کابل شد و با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. هر دو طرف نگرانی خود را از افزایش خشونت‌ها ابراز کردند.
دوماه پس از تغییر قدرت در واشنگتن، آستین بالاترین مقام دولت جو بایدن است که برای رایزنی در مورد خروج نیروهای آمریکایی به افغانستان سفر می‌کند.وزیر دفاع آمریکا و ژنرال بازنشسته که پیشتر در افغانستان مستقر بوده و خدمت کرده، در حساب توییتری خود نوشت که برای "شنیدن و آموختن" به افغانستان رفته‌ است.واخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رسانه‌ها گفت که در دیدار لوید آستین و محمد اشرف غنی، هر دو طرف از افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. وزیر دفاع آمریکا همچنین بر حمایت کشورش از نیروهای افغان تاکید کرد.
وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با رئیس جمهور افغانستان از اظهار نظر در مورد اینکه "آیا دولت بایدن به توافق طالبان با دولت دونالد ترامپ در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پایبند می‌ماند؟"، پاسخ نداد.او تنها تصریح کرد: «دولت جدید [آمریکا] هنوز در حال بررسی این توافق است و بر پایان بخشیدن تنش‌ها از طریق مذاکره تمرکز دارد.»بنا بر توافقنامه دوحه که بین دولت دونالد ترامپ و طالبان به امضاء رسید، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا اول ماه مه صورت می‌گیرد.
پیشتر جو بایدن به شبکه خبری ای بی سی گفته بود: «خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان در ضرب الاجل تعیین شده در اول مه سال جاری بسیار دشوار خواهد بود.»
دیدار لوید آستین و اشرف غنی در آستانه اجلاس استانبول صورت می‌گیرد که قرار است بین دولت افغانستان و طالبان برگزار شود. در این اجلاس نقشه راه صلح و ساختار سیاسی آینده افغانستان بررسی می‌شود.وزیر دفاع آمریکا پیش از ورود به کابل در دهلی نو با نارندا مودی، نخست وزیر هند و همچنین با وزرای خارجه و دفاع این کشور نیز دیدار و گفتگو کرده بود.آستین گفت که در این سفر ملاقات‌های سازنده با مقام‌های هندی برای تقویت همکاری استراتژیک و گسترش همکاری‌ها با سایر همکاران منطقه‌ای برای حفظ صلح و رفاه در منطقه پاسفیک و غرب اقیانوس هند داشته است.


 
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها