به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۶۲۴۴۸

یک ایرانی نخستین توییت تاریخ را خرید

یک ایرانی نخستین توییت تاریخ را خرید
گروه فناوری: جک دورسی، رئیس توییتر نخستین توییت خود را به‌عنوان NFT به قیمت بیش از ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار به فروش رساند.این توییت به‌صورت یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) که نوعی دارایی دیجیتال منحصر به فرد محسوب می‌شود، فروخته شد. توئیت «اکنون حساب کاربری توئیترم را تنظیم کردم» (just setting up my twttr) که در تاریخ ۲۱ ماه مارس سال۲۰۰۶ (یکم فروردین ۱۳۸۵) توسط دورسی، یکی از موسسان و مدیرعامل کنونی توئیتر منتشر شده بود، پس از حراج، سرانجام به قیمتی باورنکردنی فروخته شد.
 
کامرون حجازی، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار Cent تأیید کرد، این توئیت با استفاده از رمزارز اتریوم و معادل ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۳۵ دلار و ۴۷ سنت خریداری شده است. این شرکت اعلام کرده که خریدار، «سینا استوی» مدیرعامل ایرانی شرکت بلاکچین Bridge Oracle بوده است. استوی به رویترز گفت وقتی از او درباره خریدش سوال شد، متشکر بوده است.

رمز غیرقابل معاوضه (Non-Fungible Token) که به اختصار آن را NFT نیز می‌نامند، نوع خاصی از رمزارز است که نماد چیزی منحصر به فرد به‌حساب می‌آید. بنابراین، این رمزها را نمی‌توان با یکدیگر معاوضه کرد. این موضوع البته در تضاد با رمزارزهای پایه مانند بیت‌کوین و بسیاری از رمزهای دیگر که در اصل قابلیت معاوضه دارند، است. رمز غیرقابل معاوضه یا همان NFT، مجوزهایی دیجیتال محسوب می‌شود که به یک فرد این اجازه را می‌دهد بر روی تولیداتی خاص، ادعای مالکیت کند. ضمن اینکه قدرت انتقال یا فروش آنها را نیز داشته باشد. با این حال باید گفت که امنیت این مجوزها به‌شدت به فناوری بلاکچین بستگی داشته و از این نظر، کارکردی شبیه به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد.
برچسب ها: توییتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها