به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۲۶۲۴۶۵

سودای رفتن به المپیک با قایق های فرسوده

سودای رفتن به المپیک با قایق های فرسوده
گروه ورزشی: بار کسب سهمیه المپیک بر روی دوش پاروزنان جوانی است که با قایق های فرسوده تلاش می کنند مسافر ژاپن شوند تا بتوانند آینده خود را تغییر دهند.  به گزارش ایسنا، قایقرانی جزو رشته هایی است که هنوز سهمیه المپیک نگرفته است و در حالی که پاروزنان آماده حضور در مسابقات انتخابی بودند شیوع ناگهانی ویروس کرونا تمام برنامه ها را بهم ریخت و باعث لغو مسابقات شد. قایقرانان هم یک سال دیگر منتظر ماندند تا در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند و تکلیف سهمیه های این رشته نیز مشخص شود.
 
*آغاز چالشی ترین روزهای مدیریتی سهرابیان 
مسابقات انتخابی المپیک اولین  و جدی ترین چالش برای علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی محسوب می شود چراکه مشخص می شود فدراسیون او سهمی در المپیک توکیو دارد یا خیر. سهرابیان در اواخر سال ۹۷  و در رقابت با مدیر پیشین اداره کل  ورزش  و جوانان استان تهران توانست به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شود و قایقرانی پس از ماه ها بلاتکلیفی بالاخره رییس دار شد.سهرابیان در شرایطی فدراسیون را تحویل گرفت که بعد از بازی های آسیایی جارکاتا برگزاری اردوها بلاتکلیف مانده بود  و پاروزنان هر کدام برای خود تمرین می کردند. عمر ریاست سهرابیان به دو سال می رسد و بدون شک جدی ترین چالش رویدادی که با آن روبرو است، انتخابی المپیک خواهد بود. البته او به طور رسمی اعلام نکرده که قایقرانی چند سهمیه می گیرد اما این اطمینان را داده است که حتما این رشته در المپیک توکیو نماینده خواهد داشت.

*قایقرانی با دو ورزشکار در المپیک ریو
قایقرانی در المپیک ریو یک سهمیه در روئینگ زنان  توسط مهسا جاور  و یک سهمیه در کانو مردان توسط عادل مجللی داشت. البته مجللی در دقیقه ۹۰ مسافر ریو شد چراکه پاروزن قزاق به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش سهمیه را از دست داد و در نهایت این سهمیه به مجللی رسید و باید دید دو سهمیه المپیک ریو به چند سهمیه در المپیک توکیو تبدیل می شود.

*رفتن چهره های نامدار قایقرانی و مطرح شدن جوان تر ها
بعد از بازی های آسیایی، رفتن ها از قایقرانی آغاز شد. در روئینگ، محسن شادی تصمیم گرفت که دیگر در تیم ملی نباشد و مهسا جاور هم خداحافظی کرد که البته بعدا جاور دوباره برگشت اما برنامه ریزی او برای  بازی های آسیایی۲۰۲۲ است.در کایاک، احمدرضا طالبیان در نیمه راه آماده شدن برای انتخابی المپیک قید حضور در این رویداد را زد. آرزو حکیمی نیز همانند طالبیان ابتدا برای انتخابی المپیک تمرین کرد اما سپس به دلیل حضور در کانادا برای ادامه تحصیل تصمیم گرفت در انتخابی المپیک شرکت نکند. در کانو، عادل مجللی نشان  داد برنامه قوی برای رقابت در ۱۰۰۰ متر ندارد و به نوعی قید انتخابی المپیک را زد.

در میان این رفتن ها اما جوان هایی بودند که نامشان بیشتر از گذشته مطرح شد و با انگیزه به دنبال گرفتن سهمیه هستند. بهمن نصیری در روئینگ مردان و محمد نبی رضایی در کانو مردان شانس های اصلی کسب سهمیه المپیک هستند و این دو ورزشکار جوان معتقدند اگر بتوانند سهمیه را بگیرند آینده آنها تغییر خواهد کرد.
در روئینگ بانوان هم نازنین ملایی به عنوان شانس کسب سهمیه مطرح است تا همانند لندن و ریو ایران یک نماینده را در روئینگ بانوان داشته باشد.احمد احمدی در بادبانی نیز به دنبال سهمیه است و از مدت‌ها پیش در اسپانیا تمرین می کند تا شانس خود را در آخرین مسابقه انتخابی المپیک قاره آسیا امتحان کند.

*ایران در کدام ماده ها به دنبال سهمیه است؟
روئینگ: در سه ماده اعزام انجام می شود: 
 یک نفره مردان و زنان  و دونفره بانوان 
آب های آرام: در سه ماده اعزام قطعی است:
کایاک یکنفره ۵۰۰ متر زنان، کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر  و کانوی یکنفره ۱۰۰۰ متر مردان
*ماده های که در صورت کسب رکورد تعیین شده، اعزام انجام می شود:
 - کانوی دونفره ۵۰۰ متر زنان 
- کایاک یکنفره ۲۰۰ متر زنان
- کانوی یکنفره ۲۰۰ متر زنان
 - کایاک دونفره ۱۰۰۰ متر مردان
 - کایاک ۲۰۰ متر مردان 
قایقرانان حاضر در اردو در صورتی که بتوانند در تست انتخابی فروردین ماه رکورد مد نظر را کسب کنند، به مسابقات اعزام خواهند شد. 

*قایق و تجهیزات نو مهمترین دغدغه پاروزنان
یکی از مهمترین خواسته های پاروزنان چه در روئینگ و چه در آب های آرام  تامین قایق ها و تجهیزات به روز بوده است و بارها در مورد این مسئله صحبت کرده اند. به نظر می رسد آنها تا انتخابی المپیک مجبورند با همان قایق های فرسوده تمرین کنند چراکه قایق های روئینگ خریداری شده از چین هنوز بعد از یک سال به دست روئینگ سواران نرسیده است چه برسد به اینکه تازه بخواهند برای کانو و کایاک هم سفارش قایق و تجهیزات جدید بدهند.

*مهمترین مسابقات پیش رو 
انتخابی المپیک بادبانی: ۱۲ تا ۱۹ فروردین در عمان
انتخابی المپیک روئینگ: ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت در  ژاپن
انتخابی المپیک آب های آرام: ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت در تایلند
برچسب ها: قایقرانی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها