به روز شده در ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۲۰:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۲۶۲۵۱۸

ترفند‌هایی زیرکانه برای تسلط بر ذهن دیگران

ترفند‌هایی زیرکانه برای تسلط بر ذهن دیگران
گروه جامعه:علم روانشناسی ترفند‌هایی دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند ارتباط با دیگران و همچنین زندگی شخصی ما را تحت تأثیر قرار دهد.تا به حال شده که به ترفندهای روانشناسی فکر کنید و از دانستن برخی از ترفند‌های روانشناسی متعجب شوید؟ علت آن را می‌دانید؟ ممکن است گاهی، به طور ناخودآگاه این ترفندها را تجربه کرده باشید، اما از اینکه چه زمانی می‌توانند مفید باشند و به راحتی می توان از آن‌ها در زندگی استفاده کرد، اطلاعی نداشته باشید.این ترفند‌های روانشناسی در زندگی روزمره می‌توانند باعث شوند که افراد دست رد به سینه شما و هیچ یک از درخواست‌هایتان نزنند و همچنین با استفاده از این ترفندها می‌توانید استرس زندگی خود را کاهش دهید و بسیاری از کار‌های خود را بدون دردسر انجام دهید. بنابراین، در ادامه چند نمونه از این ترفند‌ها را بخوانید و یاد بگیرید.

یک راز را به دیگران بگویید
ارتباط برقرار کردن با کسی ممکن است دشوار به نظر برسد، اما ما یک ترفند برای شما داریم و آن هم این است که فقط راز خود را با شخص مورداعتمادتان در میان بگذارید، چرا که این کار باعث می‌شود تا او احساس ارزشمند و قابل اعتماد بودن کند و در نهایت با شما صمیمی‌تر شود.وقتی به آن فرد اعتماد می‌کنید و راز خود را به او می‌گویید، فرد مقابل هم با شما ارتباط برقرار می‌کند و همچنین رازهای خود را با شما در میان می‌گذارد.

از یک نفر کمک بخواهید، نه از چند نفر
در مورد کار‌های خود به کمک نیاز دارید؟به جای اعلام کمک مانند "آیا کسی می‌تواند این فرم را برای من پر کند؟ "، از یک نفر با جمله‌ای مانند"هی رابرت، می‌توانی این فرم را پر کنی؟ " کمک بخواهید.در اغلب مواقع، وقتی از یک نفر به طور جداگانه درخواست کمک می‌کنید، به احتمال زیاد او هم این درخواست شما را می‌پذیرد، زیرا با این کار احساس مسئولیت می‌کند.

دادن انتخاب به مخاطب در هنگام درخواست کردن
مردم انتخاب را دوست دارند. بنابراین، اگر چیزی می خواهید،گزینه‌های انتخابی خود را به طرف مقابلتان بدهید، چرا که با این کار موفقیت بیشتری خواهید داشت.همچنین درخواست خود را در یک پاسخ گزینشی مانند بله یا خیر تنظیم کنید. وقتی در خود درخواست، گزینه‌هایی قرار دهید، طرف مقابل گزینه‌های کمتری برای فکر کردن دارد و سریع تر تصمیم می‌گیرد.بنابراین، به جای اینکه به کسی بگویید تا کار را کامل کند، باید از او بپرسید، "چه زمانی می‌توانید این کار را به اتمام برسانید؟ بعد از ظهر یا عصر؟ "

تا پنج بشمارید
دفعه بعد اگر خواستید کاری را انجام دهید که در حال حاضر حوصله انجام دادنش را ندارید، ابتدا در دلتان تا پنج بشمارید و بعد شروع به انجام دادن آن کنید. به عنوان مثال، وقتی می‌خواهید یک روز به باشگاه بدنسازی نروید، فقط چند لحظه مکث کنید و تا پنج در دلتان بشمارید و سپس خودتان را برای ورزش کردن آماده کنید.ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ما با انجام این کار، کمی به مغز خود  فرصت می‌دهیم تا شرایط را منطقی جلوه دهد و به جای اینکه فقط به یک تصمیم اشتباه بپردازیم، طبق آن عمل کنیم.

هماهنگی زبان بدن
آیا می‌خواهید با کسی ارتباط فوری ایجاد کنید؟فقط زبان بدن آن‌ها را تکرار کنید. این یک ترفند خوب برای جلب توجه و ایجاد رابطه با هر کسی است، اما زیاده روی نکنید، فقط کمی حالت بدن و حالت چهره آن‌ها را دنبال کنید بدون اینکه مورد توجه قرار بگیرید.به عنوان مثال، اگر مشتری نشسته است و در حین صحبت پا‌های خود را بر روی هم بگذارد و کمی به سمت داخل متمایل شود، باید چند ثانیه صبر کنید و سپس حالت مشابهی را انجام دهید.

جویدن آدامس برای کاهش اضطراب
مطالعه ارائه شده در کنگره بین‌المللی پزشکی رفتاری نشان داد که آدامس باعث هوشیاری بالاتر، کاهش اضطراب و بهبود عملکرد کلی فعالیت‌های چند وظیفه‌ای در فرد می‌شود.آدامس همچنین با کاهش سطح هورمون کورتیزول همراه است که عامل اصلی اضطراب و استرس است.بنابراین، اگر برای هر جلسه، سخنرانی عمومی یا رویدادی بیش از حد مضطرب هستید و یا حتی اگر قبل از اتفاقی عصبی می‌شوید حتما آدامس بجوید تا استرس شما را از بین ببرد.
برچسب ها: روانشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *