به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۲۶۲۵۲۱

تغییر شکل انگشتان نشانه‌ای از یک بیماری مهلک

تغییر شکل انگشتان نشانه‌ای از یک بیماری مهلک
گروه علمی:تغییر در شکل انگشتان می‌تواند نشان دهنده ابتلای فرد به یک بیماری جدی باشد.تغییر شکل و رنگ در انگشتان می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک بیماری کشنده و مهلک باشد؛ منظور در اینجا همان چیزی است که به عنوان "میله‌های طبل" یا "انگشتان بقراط" شناخته می‌شود؛ به گونه‌ای که انگشتان علاوه بر تورم، در ناحیه ناخن‌ها نیز دچار تغییر می‌شوند.پوست بین ناخن‌ها و استخوان اصلی حالت اسفنجی پیدا می‌کند و هنگام فشار دادن روی پایه ناخن، احساس می‌کنیم که صفحه ناخن حرکت می‌کند.
 
طبق گزارش اکسپرس و بیانیه بنیاد Roy Castle Foundation برای مبارزه با سرطان ریه، این علائم، نشانه هشدار دهنده سرطان ریه است. همچنین متخصصان توصیه می‌کنند به سایر علائم رایج سرطان مانند تنگی نفس، هموپتیز، کاهش اشتها و وزن توجه کنند.پیش از این، الکساندر میاسنیکف پزشک روسی و مجری تلویزیون گفته بود که ایجاد لخته‌های خون می‌تواند نشانه سرطان باشد.به گفته وی، در صورت بروز لخته خون، بیمار باید تحت معاینه کامل قرار گیرد تا پزشکان بتوانند علت وقوع آن را تا حد ممکن با دقت تعیین کرده و همچنین احتمال موارد خطرناک دیگر را نیز رد کنند.
برچسب ها: سرطان ریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها